Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Service Engine uitgebreid met watermodule voor nul-emissie waterstromen

De digitale service- en onderhoudstool Service Engine van Royal Brinkman is nu ook inzetbaar voor taken en keuringen die het gevolg zijn van de Zuiveringsplicht voor glastuinbouwbedrijven. De watermodule brengt de expertise van Royal Brinkman en Hoogheemraadschap van Delfland samen en geeft telers handvatten om aan de nul-emissie waterstromen te voldoen.

De Service Engine is ontwikkeld met als doel om de teler meer inzicht te geven in het service & onderhoud dat plaatsvindt in het bedrijf. Vanaf 1 januari 2018 geldt een zuiveringsplicht voor afvalwater uit de glastuinbouw. Het drain(age)water moet vanaf die datum worden gezuiverd van gewasbeschermingsmiddelen voordat het water wordt geloosd.

Vanaf 2027 geldt een (nagenoeg) nul-emissie van nutriƫnten en gewasbeschermingsmiddelen naar het oppervlaktewater. Met de Service Engine watermodule wordt de teler tijdig herinnert aan taken, waardoor deze doelstelling dichterbij komt.


De watermodule van Service Engine is per 1 juni 2018 online beschikbaar.
Links rechts Stef de Jong accountmanager Digital Tools van Royal Brinkman, rechts Erik Groen, adviseur Hoogheemraadschap van Delfland.


Erik Groen, adviseur bij Hoogheemraadschap van Delfland: "De teler geeft zelf aan welke preventieve taken hij wil toevoegen aan de Service Engine. Dit zijn bijvoorbeeld de visuele controle van kraansets en bassins op lekkages, maar ook regelmatige controle van glasopstanden en onderbemaling. Op deze manier worden belangrijke taken geagendeerd en niet vergeten."

Stef de Jong, productspecialist en accountmanager Digital Tools van Royal Brinkman: "De samenwerking met Hoogheemraadschap is een doorontwikkeling van de Service Engine. Telers krijgen de optie om de watermodule in de Service Engine te implementeren. Royal Brinkman is ambitieus om de Service Engine verder door te ontwikkelen en ook wereldwijd te introduceren."


Voor meer informatie:
Royal Brinkman
Woutersweg 10
2691 PR 'S-Gravenzande
t: +31 (174) 44 61 00
f: +31 (174) 44 61 50
info@royalbrinkman.nl
www.royalbrinkman.nl
Publicatiedatum: