Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Service Engine uitgebreid met watermodule voor nul-emissie waterstromen
De digitale service- en onderhoudstool Service Engine van Royal Brinkman is nu ook inzetbaar voor taken en keuringen die het gevolg zijn van de Zuiveringsplicht voor glastuinbouwbedrijven. De watermodule brengt de expertise van Royal Brinkman en Hoogheemraadschap van Delfland samen en geeft telers handvatten om aan de nul-emissie waterstromen te voldoen.
De Service Engine is ontwikkeld met als doel om de teler meer inzicht te geven in het service & onderhoud dat plaatsvindt in het bedrijf. Vanaf 1 januari 2018 geldt een zuiveringsplicht voor afvalwater uit de glastuinbouw. Het drain(age)water moet vanaf die datum worden gezuiverd van gewasbeschermingsmiddelen voordat het water wordt geloosd.
Vanaf 2027 geldt een (nagenoeg) nul-emissie van nutriƫnten en gewasbeschermingsmiddelen naar het oppervlaktewater. Met de Service Engine watermodule wordt de teler tijdig herinnert aan taken, waardoor deze doelstelling dichterbij komt.
De watermodule van Service Engine is per 1 juni 2018 online beschikbaar. Links rechts Stef de Jong accountmanager Digital Tools van Royal Brinkman, rechts Erik Groen, adviseur Hoogheemraadschap van Delfland.
Erik Groen, adviseur bij Hoogheemraadschap van Delfland: "De teler geeft zelf aan welke preventieve taken hij wil toevoegen aan de Service Engine. Dit zijn bijvoorbeeld de visuele controle van kraansets en bassins op lekkages, maar ook regelmatige controle van glasopstanden en onderbemaling. Op deze manier worden belangrijke taken geagendeerd en niet vergeten."
Stef de Jong, productspecialist en accountmanager Digital Tools van Royal Brinkman: "De samenwerking met Hoogheemraadschap is een doorontwikkeling van de Service Engine. Telers krijgen de optie om de watermodule in de Service Engine te implementeren. Royal Brinkman is ambitieus om de Service Engine verder door te ontwikkelen en ook wereldwijd te introduceren."