Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marleen De Tant, bedrijfsvoerder Allgro

“Als groenten- en fruitversnijderij moet je meegaan met seizoensproducten”

Tholen – Salades zijn op dit moment erg populair", vertelt Marleen De Tant, bedrijfsvoerder van Allgro. "Groenten en fruit zitten in een positieve spiraal wat een goede trend is. Bij Allgro is gezondheid belangrijk en zijn we ervan overtuigd dat groenten niet duur zijn wanneer je mee gaat met de seizoenen. We proberen creatief te zijn door steeds weer nieuwe salades te creëren en mee te gaan met de trends." 



Familiebedrijf Allgro is een groothandel en een versnijderij van groenten en fruit. De firma is in 1990 opgericht door de ouders van Marleen. Nu wordt het bedrijf geleid door Marleen en haar echtgenoot. Allgro is in 28 jaar gegroeid tot een bedrijf met 140 medewerkers. De omzet van de versnijderij is gegroeid van 750.000 euro in 1990 naar 30 miljoen euro in 2017. Per dag snijdt Allgro zo'n 25 ton afgewerkt product en heeft 600 vaste leverklanten. Het zijn vooral Belgische klanten, maar ze hebben ook klanten in Frankrijk en Luxemburg. 

"Op dit moment ligt de focus op de Belgische markt, omdat daar nog groei te halen valt. Nederland is ook een interessante markt, maar er is een verschil tussen de Belgische en Nederlandse groente-mengelingen. Nederlanders gebruiken andere groenten en andere samenstellingen van groentenpakketten. Je moet hier als bedrijf in meegaan, anders gaat het niet lukken en op dit moment hebben wij onze handen vol aan de Belgische markt", vertelt Marleen. 

"Onze klanten bevinden zich voor het grootste deel in de foodservice en een klein gedeelte in de retail", aldus Marleen. "We leveren veel aan cateringbedrijven en aan grootkeukens. Het productieproces is volledig automatisch, semiautomatisch, maar we leveren ook maatwerk." Het doel van Allgro is op een duurzame manier, kwaliteit creëren voor de klant. Dit doet het bedrijf door innovatief te zijn, just-in-time leveringen aan te bieden en te werken zonder bewaarmiddelen.



Allgro heeft elke dag verse productie van gesneden groenten, maar ook gesneden fruit. "We vinden het erg belangrijk om te werken zonder bewaarmiddelen, maar we garanderen wel een houdbaarheid van 6 dagen. Ook onze dressings voor de salades maken wij zelf zonder bewaarmiddelen. We zijn bezig om deze dressings te commercialiseren, dit plan is iets voor toekomende periode. We willen met Allgro een voorloper zijn in een snel evaluerende sector en dit lukt ons tot heden erg goed. We zien de toekomst ook erg positief tegemoet", besluit Marleen.


Voor meer informatie:
Marleen De Tant
Allgro
Polbroek 124
9520 Sint-Lievens-Houtem
+32(0)93 608 348