Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jorrit Zuijdervelt van Looye:

“De AGF-specialist profiteert ook van onze stap naar het retailschap”

Tholen - Onder AGF-specialisten is recentelijk ongerustheid ontstaan nu de Honing- en JOYN tomaten van Looye ook bij Albert Heijn in de schappen liggen. Bij Looye snappen ze de ongerustheid, maar volgens Jorrit Zuijdervelt, Manager Marketing en Communicatie, blijft Looye investeren in de door hen gewaardeerde AGF-specialist. "Onze overtuiging is dat van de stap naar het retailschap ook de AGF-specialist gaat profiteren."



Retailschap
Jarenlang koos Looye ervoor de Honingtomaat uitsluitend bij de detaillist af te zetten. Die tijden zijn echter voorbij: de JOYN trostomaten liggen sinds week vijf bij Albert Heijn in de schappen en net voor Pasen, vanaf week dertien, volgden ook de Honingtomaten. Looye zette de stap naar het retailschap om beide merken groter te maken. Jorrit: "De stap naar de supermarkt levert onze tomaten extra bekendheid op. Consumenten herkennen en waarderen onze tomaten. Die grotere bekendheid levert ook de AGF-specialist iets extra's op."

Hoewel het nog te vroeg is om definitieve conclusies te trekken, ziet Looye tot op heden alleen een positieve trend in de vraag naar de tomaten nu ze, overigens exclusief voor het retailkanaal, bij Albert Heijn in de schappen liggen. "We zijn niet breed het retailkanaal ingestapt, het product ligt enkel bij Albert Heijn."

Onderscheidend
"De AGF-specialisten die ik gesproken heb, begrijpen onze beslissing," aldus Jorrit. "Ook na onze stap blijft er onderscheid bestaan tussen AGF-specialist en de supermarkt. Bij de AGF-specialist blijven wij hele trossen aanbieden in 3 kiloverpakking en 1,4 kilo verpakking. De tomaten bij Albert Heijn zitten uitsluitend in een kleinverpakking."



Volume
Een groot deel van de tomaten van Looye gaat naar landen zoals Duitsland, Belgiƫ en Scandinaviƫ. Slechts een klein deel komt op de Nederlandse markt. Jorrit: "Slechts twintig procent van onze tomaten vinden wij goed genoeg om als Honingtomaat en JOYN te vermarkten. Tachtig procent van onze tomaten gaat onder private en fancy label de grens over. De groei die gepaard gaat met deze stap in Nederland is vooral belangrijk om meer bekendheid voor Looye en de Honing- en JOYN tomaten te krijgen. Want we willen zo veel mogelijk mensen laten genieten van onze tomaten."

Voor meer informatie:
Looye Kwekers
www.looye.com
info@looye.com

Jorrit Zuijdervelt
Marketing- & communicatiemanager
+31 (0)6 23 63 05 37
jorrit.zuijdervelt@looye.com