Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tomatenteler breidt uit met biologische en snackproducten

De tomatenconsumptie blijft stijgen en met name de vraag naar snoeptomaten en biologische alternatieven. Minstens één glastuinder heeft besloten hierop in te springen: Magic Sun in Richmond, Virginia (Verenigde Staten). 



Magic Sun is een jaarronde hydrocultuurteler van tros-, biologische en conventionele tomaten. Dit najaar zal het bedrijf ook voor het eerst snoeptomaten en biologische vleestomaten oogsten. Woordvoerder Anthony Otto: "Ons tomatenaanbod is nu over de hele linie goed en ongeveer hetzelfde als vorig jaar. We zijn nu eenmaal een jaarronde leverancier, dus hopen we de hele zomer sterk door te gaan met onze conventionele en biologische trostomaten." Om jaarronde beschikbaarheid te waarborgen, heeft Magic Sun naast productieverhoging ook zijn investering verhoogd in onderzoek, nieuwe technologie en areaaluitbreiding.



De kassen van het bedrijf bevinden zich in Centraal-Mexico, een regio die volgens Otto perfect is voor de tomatenteelt, "op grotere hoogtes, waar de planten het beste zonlicht kunnen krijgen met warme dagen, koele nachten en over het algemeen mild weer."

Jaarrond aanbod een uitdaging
Door de gecontroleerde omgeving zijn de kasgewassen minder beïnvloedbaar door het weer (alhoewel regenachtig en bewolkt weer nog steeds van invloed kan zijn op de planten), en is aansluiting van het aanbod op de vraag doorgaans stabieler. Volgens Otto kan het beheer van de jaarronde productie toch een uitdaging zijn: "In het voorjaar en de herfst lijken er altijd veel tomaten te zijn, maar nooit genoeg wanneer je ze midden in de winter nodig hebt." Momenteel concurreert het bedrijf ook nog om tomaten met telers in Mexico, Florida en Canada. "Het is een kwestie van het vinden van de juiste balans tussen voldoende tomaten om te voldoen aan de steeds veranderende vraag, maar niet veel meer dan dat."

En terwijl in de winter de tomatenprijzen pieken, begint dat nu af te vlakken naarmate het weer warmer wordt en er meer product beschikbaar komt, hetgeen volgens Otto overeenkomt met de verwachtingen en de situatie vorig jaar. 

Andere veranderingen bij Magic Sun omvatten een herziening van het merk (rebranding) en herlancering van de website www.magicsunfarms.com), een nieuw bedrijfslogo en nieuwe verpakkingen om de zichtbaarheid van het merk te vergroten. De nieuwe UPC-verpakkingen zijn ontworpen op basis van terugkoppeling van winkeliers, die een betere controle willen over inventaris, aanvulling en scannen in de winkels.

Voor meer informatie:
Anthony Otto
Magic Sun
Tel: +1 (715) 764-3034
anthony@magicsun.org
www.magicsunfarms.com

Publicatiedatum: