Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Succesvolle PMA Fresh Connections: China 2018

PMA China in teken van snelgroeiende Chinese AGF-markt

Shenzhen vormde het decor voor de zesde editie van de PMA Fresh Connections: China. Het was voor de eerste keer dat de conferentie in deze stad in het zuiden van China gehouden werd. 

 
Tijdens de conferentie kwamen Chinese en internationale sprekers uit de sector aan bod en werd er aandacht besteed aan een breed scala aan onderwerpen met betrekking tot de snelgroeiende Chinese en wereldwijde AGF-markt en de nieuwste trends. 

Er vonden paneldiscussies plaats, waaronder één onder leiding van Patrick Vizzone van de ANZ Bank, Eric Li van Shanghai Yiguo en Mike Li van JD.com, over de toekomst van de retail- en etailsector in China, die een razendsnelle ontwikkeling doormaakt. Beide bedrijven bekleden een zeer invloedrijke positie binnen dit marktsegment.



Bedreigingen en kansen voor blockchaintechnologieën in de AGF-sector werden toegelicht en besproken door Ed Treacy en Dan Sun.
De middag begon met een uitgebreide presentatie over manieren waarop op de Chinese markt en daarbuiten meer waarde gecreëerd kan worden door middel van branding en de introductie van nieuwe rassen. Het was interessant om te luisteren hoe Qidong Zhu van Pagoda en Jade Shan van Mr. Avocado, twee Chinese bedrijven die experts zijn op het gebied van branding op de Chinese markt, van gedachten wisselden met Lisa Cork van Fresh Produce Marketing en Mike Preacher van Domex Superfresh Growers.
 
De middagsessie met de voorzitter van Joy Wing, de heer Liu, en Jea Chun, vicedirecteur voor de regio Azië-Pacific bij Driscoll's, die in het teken van de ontwikkeling van de Chinese fruitteelt en haar potentieel stond, trok eveneens veel belangstelling. De verwachting is dat de Chinese fruitsector steeds grotere volumes hoogwaardige en premium gewassen zal voortbrengen. 
 

Darren Keating, directeur van de Produce Marketing Association Australië-Nieuw-Zeeland, Jae Chun, Driscoll's en Mau Wah Liu, voorzitter van de directie van Joy Wing Mau Group

'Denk als een internationale directeur' luidde het thema van de laatste paneldiscussie die geleid werd door Cathy Burns, directeur van PMA. Het panel bestond uit Tim Riley van Guimarra Companies, Steve Barnard van Mission Produce, David Marguleas van Sun-World en Adrielle Dankier van Nature's Pride. Vragen zoals 'welke belangrijke strategische keuzes hebt u gemaakt en wat leverden deze op' of 'waar let u op bij de keuze van een retailpartner' of 'hoe te handelen bij conflicten' wisten het publiek tot het einde te boeien. 
 
Het evenement trok tal van Chinese en internationale belangstellenden en hun reacties waren enthousiast en positief. FreshPlaza zal begin volgende week een nog uitgebreider verslag, inclusief foto's, van deze conferentie publiceren.
 


 
Publicatiedatum: