Shenzhen vormde het decor voor de zesde editie van de PMA Fresh Connections: China. Het was voor de eerste keer dat de conferentie in deze stad in het zuiden van China gehouden werd.
Er vonden paneldiscussies plaats, waaronder één onder leiding van Patrick Vizzone van de ANZ Bank, Eric Li van Shanghai Yiguo en Mike Li van JD.com, over de toekomst van de retail- en etailsector in China, die een razendsnelle ontwikkeling doormaakt. Beide bedrijven bekleden een zeer invloedrijke positie binnen dit marktsegment.
Bedreigingen en kansen voor blockchaintechnologieën in de AGF-sector werden toegelicht en besproken door Ed Treacy en Dan Sun.
Darren Keating, directeur van de Produce Marketing Association Australië-Nieuw-Zeeland, Jae Chun, Driscoll's en Mau Wah Liu, voorzitter van de directie van Joy Wing Mau Group
'Denk als een internationale directeur' luidde het thema van de laatste paneldiscussie die geleid werd door Cathy Burns, directeur van PMA. Het panel bestond uit Tim Riley van Guimarra Companies, Steve Barnard van Mission Produce, David Marguleas van Sun-World en Adrielle Dankier van Nature's Pride. Vragen zoals 'welke belangrijke strategische keuzes hebt u gemaakt en wat leverden deze op' of 'waar let u op bij de keuze van een retailpartner' of 'hoe te handelen bij conflicten' wisten het publiek tot het einde te boeien.