Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Huishoudens die bij de teler kopen besteden meer aan AGF

ERS onderzoekers hebben onlangs gegevens gebruikt van de USDA-enquĂȘte 'National Household Food Acquisition en Purchase Survey' (FoodAPS) om het verband te bestuderen tussen de uitgaven voor groenten en fruit en aankopen op boerenmarkten en andere verkooppunten waar rechtstreeks aan de consument wordt verkocht.
 
Er is naar twee groepen huishoudens gekeken - degenen die verse en verwerkte groenten en fruit alleen bij indirecte winkeliers kopen en zij die zowel van de teler als in winkels kopen. De laatste groep bleek gemiddeld $12,15 per week aan deze voedingsmiddelen uit te geven en nog eens $16.21 in winkels, ongeveer evenveel als huishoudens die groenten en fruit alleen in winkels kopen.
 
In de studie is de invloed gemeten die het rechtstreeks kopen van telers heeft op de totale groenten- en fruituitgaven van een huishouden. Hierbij is er een positief effect aangetoond, zelfs bij het meenemen van andere vraagbepalende factoren zoals inkomen, opleiding en de houding van een huishouden ten opzichte van voeding.
 



De gegevens voor deze staafdiagram zijn van het ERS rapport The Relationship Between Patronizing Direct-to-Consumer Outlets and a Household's Demand for Fruits and Vegetables, dat op 24 januari 2018 werd gepubliceerd.

Publicatiedatum: