Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Millennials geven minder uit aan boodschappen dan andere generaties

Uit een recente ERS-analyse van supermarktgegevens uit 2014 is gebleken dat millennial huishoudens in vergelijking met oudere generaties het minst besteden per persoon aan voedsel thuis. Net zoals andere generaties werd echter meer aan supermarktaankopen uitgegeven naarmate het inkomen hoger was. Dit komt waarschijnlijk omdat armere huishoudens minder inkomen hebben om aan voedsel thuis uit te geven. Zelfs met deze lagere uitgaven besteedden huishoudens met een lager inkomen naar verhouding een groter deel van hun totale voedselbudget in supermarkten.
 
Traditionalisten en babyboomers gaven in elk van de 10 inkomensgroepen per persoon meer uit aan voedsel thuis dan millennials en Gen X'ers. Bijvoorbeeld, van huishoudens die jaarlijks tussen de $14.000-20.000 per gezinslid verdienden, besteedden millennials net onder $80 per maand per persoon aan voedsel thuis, Gen X'ers $85, babyboomers $135 en traditionalisten $154.
 
Deze verschillen weerspiegelen mogelijk de sterkere voorkeur van de jongere generaties om buitenshuis te eten, die zou kunnen veranderen naarmate ze ouder worden.




Een versie van deze grafiek kan teruggevonden worden in het ERS rapport Food Purchase Decisions of Millennial Households Compared to Other Generations, dat op 29 december 2017 werd gepubliceerd.

Publicatiedatum: