Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Instore promo's leiden tot grotere vraag naar Canadese komkommers
De komkommerexport van de Ontario Greenhouse Vegetable Growers (OGVG) naar de VS is sinds 2012 met 50% gestegen. Promo's in Amerikaanse supermarkten hebben hier aan bijgedragen en ook nu blijft de markt zich nog steeds verder uitbreiden.
"Het eerste project bestond uit 776 proeverijen in meer dan 500 supermarkten aan de zuidkust en het middenwesten. Toen we in 2015 het project uitbreidden, hebben we nog veel meer proeverijen gehouden, omdat we erachter kwamen dat er door de proeverijen de vraag naar komkommers steeg," zegt George Gilvesy, voorzitter van de OGVG. "Onderzoek heeft aangetoond dat het houden van proeverijen in de supermarkt een effectieve manier is om consumenten te bereiken. Het is gebleken dat meer dan 50% van de klanten het product kopen als ze het in de winkel hebben kunnen proeven. Daarom gaan we nu verder met dit project."
Het doel van de proeverijen was om de vraag naar in Ontario kas geteelde komkommers en minikomkommers te verhogen. De kasteelt in Canada is veel groter dan in Amerika en daarom zijn consumenten in de VS afhankelijk van Canada en Mexico van kasgroenten, zoals komkommers, paprika's en tomaten. De VS is de grootste importeur van kasgroenten uit Canada en Ontario is verantwoordelijk voor 70% van alle export van kasgroenten naar de VS. Omdat de vraag naar kasgroenten vanuit de VS steeds verder groeit, kunnen telers in Ontario hun bedrijf uitbreiden, meer banen creëren en nog meer aan de plaatselijke economie bijdragen.
De productie van kasgroenten in Ontario is de laatste twee decennia jaarlijks met 6% toegenomen. Nieuwe technologieën en innovaties hebben geleid tot een grotere en meer efficiënte productie.