Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gepersonaliseerde smoothies uit de vendingmachine

Tholen – Twee Carrefours in België hebben een primeur. In deze winkels staat een vendingmachine voor het maken van 100% natuurlijke smoothies. De machine is in nauwe samenwerking met de Belgische start-up Alberts ontwikkeld. De klant kiest de groenten en het fruit voor zijn smoothie zelf uit en het apparaat maakt de smoothie klaar terwijl de klant toekijkt.



Calorie-arm
Er zijn een tiental verschillende groenten en fruit waaruit de klant kan kiezen zoals bananen, aardbei, spinazie, selder, mango. "Veel smoothies in het koelschap bevatten een behoorlijk percentage aan suiker, uit de vendingmachine zijn de smoothies 100% natuurlijk en calorie-arm", vertelt Baptiste van Outryve, communicatieverantwoordelijke van Carrefour België. "De machine bevat gesneden stukjes groente en fruit, die werden 4 uur na de oogst ingevroren en bevatten verder geen bewaarmiddelen. Bij het blenden wordt enkel water toegevoegd."



Mood
De klant selecteert een smoothie naar keuze en volgt het bereidingsproces van A tot Z. Afhankelijk van de 'mood' van de klant, kan gekozen mix worden uit 6 standaard recepten (detox-, rijk aan mineralen en vitaminers, energieboost…). "De ingrediënten voor de machine worden door Alberts geleverd, in samenspraak zullen zij de ingrediënten aanpassen aan de seizoenen", vertelt Baptiste.
De verkoopprijs van een smoothie bedraagt € 3,50 voor elk gekozen recept. De smoothie komt terecht in een beker van 250-300 ml, rietjes en deksels kan de klant bij de machine nemen en de smoothie wordt afgerekend aan de kassa.

App
De smoothiemachine werd bedacht en ontworpen door Stefan Maas, Glenn Mathijssen en Philippe Hennin. Dankzij de samenwerking met Carrefour kunnen ze blijven evolueren. "Op dit moment is het apparaat het eerste in zijn soort in België", legt Philippe Hennin uit. "Wij ontwikkelen het product voortdurend verder op basis van technische vooruitgang en de feedback van klanten." Zo zal het over enkele weken mogelijk zijn om een app te downloaden waarmee iedereen zijn eigen smoothierecept kan samenstellen door drie of vier ingrediënten te kiezen en dit persoonlijke recept door te sturen naar de automaat.

Steun
Carrefour steunt de jonge ondernemers. Baptiste: "We hebben hen toevallig ontmoet, raakten geïnteresseerd en enthousiast en zijn ingestapt in het ontwikkeltraject. De machine is een aantal weken op ons hoofdkantoor getest en is nu ook beschikbaar voor klanten van de Carrefour Hypermarkt onder ons hoofdkantoot. Vooral onze eigen medewerkers zullen daar gebruik van maken vermoed ik. De smoothie is echt een product om direct te consumeren dus voor de hypermarkt-formule minder geschikt. De tweede smoothiemachine staat in een Carrefour Express, gericht op de consument die even snel wat te eten wil kopen."