Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoe stimuleert u succesvolle sales van uw AGF-producten?

Deze laatste blog uit de serie over het Shopper Model bespreekt 'het product'. Succesvolle sales van uw producten begint met het analyseren en begrijpen van shoppers en de AGF-producten in het schap. Deze kennis kan worden ingezet in effectieve communicatie die shoppers aanspreekt en hen helpt de juiste ingrediënten te kiezen.



Een aantrekkelijke AGF-categorie
Gedurende de afgelopen weken heeft Prominent geprobeerd om shoppers te begrijpen aan de hand van het Shopper Model. Nadat zij hebben bepaald bij welke winkel ze hun boodschappen gaan doen, komen shoppers aan bij de AGF-categorie, die producten aanbiedt als trostomaten. Het is belangrijk hier op een effectieve manier te communiceren, zodat shoppers de juiste ingrediënten kiezen voor hun gerechten. Doen ze hun dagelijkse boodschappen of zijn ze op zoek naar iets speciaals?

Specifieke communicatie voor specifieke shoppers
Voor dagelijkse boodschappen volstaat heldere en effectieve communicatie, terwijl meer exclusieve producten baat hebben bij uitgebreide communicatie, zoals storytelling. Het is belangrijk om shoppers te begrijpen en hen op een passende en aansprekende manier van informatie te voorzien. De vorige blogs lieten zien dat kennis van targetgroepen, winkelformules en AGF-producten helpt om shoppers effectief te benaderen. Of u het nu simpel houdt of alles uit de kast trekt, zorg ervoor dat het soort communicatie aansluit bij de situatie.

Heldere & simpele communicatie
Shoppers moeten de juiste ingrediënten kunnen kiezen zonder dat dit proces te veel tijd in beslag neemt. Gerichte communicatie helpt hen bepalen welke AGF-producten aansluiten bij hun behoefte. Omdat shoppers een beperkte tijd- en aandachtsspanne hebben, is het belangrijk om helder te blijven. Te veel informatie kan overweldigen en voor verwarring zorgen, waardoor shoppers uiteindelijk helemaal niets kopen. Als het om communicatie gaat: less is more.

Het begint met verse en gezonde AGF-producten
Wanneer er geen ruimte is voor communicatie, laat dan de versheid van de AGF-producten voor zich spreken. Trostomaten die vandaag worden geoogst en morgen in het schap liggen, hebben meer waarde dan tomaten die dagenlang onderweg zijn geweest voor zij worden gepresenteerd. Versheid is een vereiste, want zonder versgarantie zal geen enkele vorm van communicatie effectief zijn.

Voor meer informatie:
Prominent
Wim van den Berg
+31 (0)6 5756 4346
w.vandenberg@doorpartners.nl
www.prominent-tomatoes.nl
Publicatiedatum: