Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Coöperaties moeten innovatief zijn en consumententrends volgen"

Tegen de achtergrond van steeds grotere uitdagingen en langzaam groeiende markten in de EU benadrukte Cogeca Voorzitter Magnusson tijdens het Cogeca Business Forum de noodzaak voor coöperaties om innovatief te zijn, waarde aan producten toe te voegen en consumententrends te volgen.

Magnusson: "We staan momenteel voor vele uitdagingen: van klimaatverandering, volatiele markten, grotere consumenteneisen, investering in nieuwe producten, productie van meer met minder tot het voldoen aan de stijgende vraag naar voedsel."

"Om hieraan te voldoen is het voor de coöperatie belangrijker dan ooit om waarde toe te voegen aan hun producten om aan de consumenteneisen tegemoet te komen. Om op de markt door te dringen moeten er nieuwe, innovatieve producten worden ontwikkeld, die inspelen op de consumententrends op de korte en lange termijn. Ook is het belangrijk om nieuwe exportmarkten voor onze kwaliteitsproducten te vinden."

Aan het evenement namen ook deel Bernard Guillard van de groentencoöperatie Agrial (Frankrijk), Mikko Nikula van de vleescoöperatie HkScan (Finland), Giovanni Guarneri van de zuivelcoöperatie Plac (Italië) en Didier Algoet van de groenten- en fruitcoöperatie BelOrta (België). Zij benadrukten de noodzaak om het product in de markt te positioneren en differentiëren, met aandacht voor bijvoorbeeld een innovatieve verpakking, etikettering, merkontwikkeling, kwaliteit, goede productienormen. Goede planning is ook van belang, evenals een goede analyse van de markt risico's. Een succesvol voorbeeld dat tijdens het evenement werd genoemd was een kant en klare salade die in Frankrijk zo succesvol werd dat het ook op de Britse en Spaanse markten werd geïntroduceerd.

Voor meer informatie:
Copa Cogeca
www.copa-cogeca.eu
Publicatiedatum: