Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ondersteuning van innovatieve jonge foodmerken

Sligro laat foodprofessional assortiment kiezen

Horecaondernemers zoeken onderscheidend vermogen en authenticiteit en hun gasten zijn steeds meer op zoek naar lokale producten met een goed verhaal. Veel innovatieve jonge foodmerken kunnen uitstekend voorzien in deze behoefte maar kampen met het probleem; hoe kom ik onder de aandacht van de horecaondernemer en in het schap van de groothandel? Om dat mogelijk te maken organiseert Sligro LoveBrands, een nieuw lokaal event dat innovatieve jonge foodmerken met horecaondernemers verbindt. De eerste editie vindt op 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid.

Lovebrands
LoveBrands zijn merken met een verhaal dat het waard is om verteld te worden. Achter deze merken staan vaak gepassioneerde, visionaire entrepreneurs met een hoge mate van betrokkenheid. Ze bieden authentieke en innovatieve producten die een sterke rol spelen in de lokale samenleving. Door deze merken toe te voegen aan de menukaart geeft Sligro de horecaondernemers de mogelijkheid zich op een relevante manier te onderscheiden en faciliteert Sligro hiermee tevens de ontwikkeling van de groeibriljanten die deze LoveBrands zijn.

Het evenement
Onder de naam LoveBrands organiseert Sligro lokale evenementen die foodprofessionals en deze merken verbinden. Sligro selecteert de merken, maar de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment. Sligro biedt, deze veelal kleine ondernemingen, passende bestel- en leveringscondities om laagdrempelig toegang te krijgen tot een groter marktpotentieel. Hiermee fungeert Sligro als katalysator voor vernieuwing en groei van de foodservicemarkt.

Sligro en LoveBrands
Gemma Schneemann, directeur marketing van Sligro, legt uit waarom Sligro zich verbindt aan LoveBrands: "Sligro is de grootste horecaleverancier en in die positie hoor je een initiƫrende en innovatieve rol te spelen. Er is een groeiende behoefte naar foodmerken met een sterke eigen identiteit, naar lokale verankering en er is sprake van een toenemende passie voor goed eten. Tegelijkertijd zien we hoeveel moeite het jonge innovatieve merken kost om bij horecaondernemers in beeld en op de kaart te komen. Met LoveBrands brengen we deze behoeften bij elkaar en laten we onze klanten zelf kiezen."

Hoe het werkt
Tijdens het LoveBrands event krijgen 20 merken de kans om zich op een klein marktplein te presenteren aan 50 geselecteerde horecaondernemers. Deze ondernemers kunnen vervolgens via mobile voting hun stem uitbrengen op producten die ze mogelijk willen afnemen. Merken die meer dan 10 stemmen krijgen, worden opgenomen in het lokale assortiment van Sligro Rotterdam Zuid. Op het marktplein hangen verschillende beeldschermen voor productinformatie en waarop een scorebord getoond wordt met het aantal stemmen per LoveBrand. Na afloop van het event is daarmee direct zichtbaar hoe vaak op de deelnemende merken is gestemd.

Uitrol over de rest van het land
De eerste editie vindt 31 augustus plaats in de Sligro-vestiging in Rotterdam Zuid. Later dit jaar zal LoveBrands ook de vestigingen Amsterdam en Eindhoven aandoen.
Publicatiedatum: