Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Tomato Conference 2016

Tholen - Wat wil de consument nu eigenlijk als het gaat om tomaten? Zijn de grote losse tomaten op hun retour? Hebben marketing en promotie veel invloed op de tomatenconsumptie? Het antwoord op deze en veel meer vragen werden besproken in het commerciële luik op de tweede dag van de Tomato Conference in Antwerpen. Aan het einde van de dag sprak Trendwatcher Adjiedj Bakas over de toekomst en waar telers en handelaren rekening mee moesten houden.

Wij maakten een fotoreportage van de bezoekers. Klik hier om deze te bekijken.

Verschuiving naar kleine tomaten
Sprekers van ketens Colruyt, Metro, REWE en ASDA presenteerden cijfers en trends uit het AGF-schap en het aandeel van tomaten hierin. De schapruimte van tomaten is bij sommige supermarkten opvallend groot, sommigen hebben in bepaalde periodes bijna 20 rassen in hun assortiment. In de laatste jaren is een verschuiving te zien van grote naar kleine tomaten/specialties.


Van links naar rechts: Christian van Vlorop (Frutial), Meik Schlürscheid (Frutival), Nico Scheffers (Edeka), Stefan Heinzmann (Edeka) en Siebrand Broens (Coöperatie Hoogstraten). Op foto 2 Tom Lombaerts (Semillas Fito SA) en Filip Hermans (Rijk Zwaan). Foto 3: Dirk Blijleven (Aldi) en Yvonne Geurten (Harvest House), en als laatste Pascal de Schrijver (Carrefour), Koen Lauwerysen (Den Berk) en Johan Vlaemynck (Tomato Masters).

Merken in de sector

Andere sprekers die dag waren van de bedrijven Autogrill, Elvea, Reynolds, Pink Lady en San Lucar. Autogrill heeft haar klanten in zes doelgroepen onderverdeeld en gaf aan dat deze groepen verschillende interesses hebben en allen op een andere manier worden benaderd. In de AGF-sector is het moeilijk om een merk te introduceren en op de kaart te zetten, maar uit de verhalen van Pink Lady en San Lucar bleek dit bij hen geslaagd te zijn. Beide merken zijn te vinden in de schappen van veel supermarkten. Volgende week publiceren we artikelen van de presentaties van de sprekers.

Wij maakten een fotoreportage van de bezoekers. Klik hier om deze te bekijken.

De organisatie van de Tomato Conference 2016 was in handen van : LAVA, VCBT, BelOrta, Veiling Hoogstraten, REO Veiling, Proefstation voor de Groenteteelt te Sint-Katelijne-Waver en het Proefstation Hoogstraten. Zowel organisatoren als bezoekers spreken over een zeer geslaagd evenement.

www.tomatoconference2016.be