Globus heeft de beste AGF-afdeling Duitsland
De onderscheiding vond op dinsdag 2 februari voorafgaand aan de internationale vakbeurs in Berlijn plaats en is gebaseerd op de jaarlijks gehouden enquête van de 'Gesellschaft für Konsumforschung' (GfK) in opdracht van het 'Fruchthandel Magazin'. Hierbij worden 9.000 Duitse huishoudens ondervraagd over hun tevredenheid met de groenten- en fruitafdelingen in de Duitse handel.
"De Retail Award is voor ons een belangrijke onderscheiding, want de positieve respons van de klanten zien wij als bevestiging van ons werk", zei Tim Strübing, inkoopleider groenten & fruit bij Globus, toen hij de prijs voor Globus in ontvangst nam.
De groenten- en fruitafdelingen van de Globus hypermarkten worden tot twee keer per dag beleverd. De keuze is dan ook bijpassend groot en vers: inheemse soorten liggen naast exoten uit de hele wereld. Het gemiddelde assortiment omvat meer dan 500 artikelen. "De trend gaat ook op de groenten- en fruitafdeling naar lokaliteit. Daarom hechten we bijzondere waarde aan het aanbieden van een grote keuze aan groenten en fruit van regionale zakenpartners", legt Tim uit.
Service en advies vindt men belangrijk op de groenten- en fruitafdelingen van de Globus hypermarkten. Elke medewerker krijgt hiervoor een opleiding op het gebied van productkennis. In samenwerking met de IHK en het 'Deutsche Fruchthandelsverband' biedt Globus bovendien een opleiding aan tot gecertificeerd 'vakkracht groenten en fruit binnen de levensmiddelenhandel'. De inhoud van dit scholingsprogramma reikt van de teelt van fruit, de leveringsketen en productie tot aan de consumptie en het adviseren van consumenten.