Hoogstraten schaart alle producten onder één merk
Alles onder één merk
Hij geeft aan dat ze zich ook hebben gebogen over het merkenbeleid. "We zaten met Hoogstraten voor aardbeien, Specialty Street voor de specialties en Flandria, het gemeenschappelijke merk in België voor groenten & fruit. Nu valt alles onder de nieuwe Hoogstraten-look. Het logo van de coöperatie is een blaadje waar de letter H in is verwerkt. "We hebben gekozen om dit logo in verschillende kleuren te ontwikkelen. Voor elke productgroep is er een andere kleur, waardoor alles snel herkenbaar is. Onze producten krijgen zo een exclusieve look."
Kwaliteit
De nieuwe baseline van Hoogstraten is 'Home of Quality'. "Hiermee willen we benadrukken dat kwaliteit voor ons enorm belangrijk is. Dit voeren wij ook door in alle lagen van de organisatie. Natuurlijk worden de telers daar nauw in betrokken. De groepsgeest wordt hierdoor sterker en samen werken we eraan om het beste product te leveren aan onze afnemers. Hierin blijven we werken onder de keurmerken Flandria voor de groenten en Hoogstraten voor het fruit, zoals voorheen."
Verdiepend
Jan vertelt dat de samenwerking met de Hoogstraten-telers al nauw was en dit naar de toekomst toe alleen nog maar versterkt kan worden. "We gaan in gesprek met onze telers en bespreken hoe we samen het beste uit de markt kunnen halen. Met grote telers worden partnerships gestart. Ons cliënteel is erg gevoelig voor het rechtstreeks contact met de producent. Transparantie en flexibiliteit zijn hierin heel belangrijk. Wij als organisatie moeten zo aantrekkelijk mogelijk zijn voor al onze telers."
Voor meer informatie:
Jan Engelen
Coöperatie Hoogstraten cv
Loenhoutseweg 59
Hoogstraten - België
Tel: +32 3 3400233
Fax: +32 3 3147844
www.hoogstraten.eu