Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Frisse ideeën en verkoopconcepten

'Ich bin ein Star - Holt mich hier raus' bij Landgard

Landgard zal zichzelf dit jaar van 3 tot en met 5 februari op de Fruit Logistica in Berlijn met een nieuwe, grote beursstand in hal 20 B-02 aan het internationale vakpubliek presenteren.

Op de Landgard beursstand in hal 20 zullen thematisch nieuwe ideeën en verkoopconcepten op de voorgrond staan, die de strategische oriëntatie als internationaal verkopende telerscoöperatie met meer dan 3.000 lidbedrijven weergeven. Er zullen relevante contactpersonen voor de markten Duitsland, Nederland, Hongarije, Italië, Spanje, Griekenland en Azië voor intensieve gesprekken ter beschikking staan.

Nadat Landgard in het afgelopen jaar het startschot heeft gegeven voor de opname van de eerste lidbedrijven uit China en Vietnam, volgt dit jaar in het kader van de Fruit Logistica de oprichting van een formele coöperatie met een directe vertegenwoordiging direct in China.

Deutschland schmeckt
Met de actie 'Deutschland schmeckt' (Duitsland smaakt), waarbij afhankelijk van het seizoen verschillende producten in de focus staan, ondersteunt Landgard doelgericht Duitse telers. Met de campagne wordt de waarde van Duitse groenten en Duits fruit benadrukt en wordt de afzet hiervan bevordert. Tegelijkertijd komt Landgard met 'Deutschland schmeckt' tegemoet aan de wens van de consument om meer informatie over de herkomst van geconsumeerde levensmiddelen te krijgen. De Duitse producten zijn aan het 'Deutschland schmeckt'- logo op het etiket en aan een QR-code te herkennen. Via de QR-code kan men per Smartphone een website met achtergrondinformatie over de campagne bezoeken. Op de Fruit Logistica zal men dit jaar in het kader van 'Deutschland schmeckt' bijvoorbeeld nieuwe spruiten en wortelconcepten uit Duitsland presenteren.

Ich bin ein Star – holt mich hier raus
Landgard presenteert dit jaar ook voor het eerst de groente- en fruitversie van het reeds bij bloemen en planten bekende verkoopconcept 'Ich bin ein Star – holt mich hier raus'. Daarvoor wordt exotisch fruit zoals pomelo's, ppitaja's en nashiperen gepresenteerd in een scenerie die de Australische jungle voor moet stellen. Bij dit verkoopconcept werkt Landgard samen met RTL interactive. Kort na het einde van het afgelopen seizoen van het tv-programma 'Ich bin ein Star – Holt mich hier raus!' (De Duitse variant van 'Bobo's in de bush'), trekt Landgard hiermee de aandacht naar het toenemend internationaler wordende productaanbod op het gebied van groenten en fruit. De verpakkingen van de producten komen in de typische stijl van het RTL tv-programma in de winkel te liggen.

Farmgut
Landgard zal de Fruit Logistica ook gebruiken om het nieuwe merk 'Farmgut' aan het internationale beurspubliek te presenteren. Het nieuwe merk staat voor verse groenten en vers fruit uit de beste teeltgebieden van Europa. Het assortiment zal paprika's, tomaten, courgettes, aubergines en komkommers omvatten.



Barbecueën met Landgard
Barbecueën is in Duitsland zo populair als nooit tevoren. Groenten en kruiden horen daar tegenwoordig als vanzelfsprekend bij. Daarom richt Landgard op haar beursstand ook een barbecuehoekje in. Hier toont een 'Grillmeister' aan het beurspubliek welke culinaire mogelijkheden de barbecueproducten van Landgard bieden. Het hierbij passende assortiment omvat jonge groenteplanten evenals schalen met gemengde barbecuegroenten inclusief zout, olie en kruiden die de barbecuegerechten wat extra smaak geven.

Smoothie app
Appelen, veldsla en bessen in de mixer, pureren en dan drinken maar - groene smoothies van groenten en fruit zijn een trend. De nieuwe app 'Smoothie Garden' van Landgard helpt consumenten om zelf lekkere en gezonde smoothies te maken. Daarvoor biedt de app veel recepten rondom groene smoothies in een aansprekend design. Een mooi voorbeeld van het gebruik van moderne media en communicatiemiddelen in de groente- en fruitwereld.

Merkrelaunch van The Fresh Company
The Fresh Company, een bedrijf dat onderdeel is van de Landgard Group, is gespecialiseerd op de import, verwerking en veredeling van gedroogd fruit en noten uit de hele wereld. Het assortiment, daartoe horen cranberry's, mango's en notenmengsels, onderscheidt zich door producten van de hoogste kwaliteit en een grote keuze. De verpakkingslijn van het standaardassortiment werd onlangs herzien en verschijnt voortaan in een modern design. De merkrelaunch van The Fresh Company wordt op de Fruit Logistica voor het eerst gepresenteerd.

Landgard op de Fruit Logistica in Berlin,
van 3 tot en met 5 februari 2016,
Hal 20, stand B-02

Bron: Landgard
Publicatiedatum: