Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Uitgaven boodschappen +20% bij online bestellen

Rich Tarrant, CEO van MyWebGrocer, ontkracht vijf mythes over online boodschappen. Volgens hem lijken klanten lijken meer geld uit te geven bij online boodschappen. Daarnaast wordt 84% van de bestellingen geplaatst tijdens het tv-kijken en betekent online niet het einde van de buurtsuper.



1. Er is geen vraag naar online boodschappen en het is niet winstgevend
Het onderzoeksbureau Nielsen concludeert dat een kwart van de consumenten al online shopt voor bezorging en wil 55% hiermee doorgaan in de toekomst. Volgens Business Insider groeit het aandeel online tussen 2013 en 2018 met 21,1% en groeit naar een waarde van $18 miljard in 2018. Data van MyWebGrocer's laat ook zien dat klanten meer bestellen bij online shopping. De inhoud van de winkelmand verdrievoudigd namelijk. De uitgaven groeien met 20% en gemiddeld ligt er online voor $157 in de boodschappenmand, in de winkel is dit gemiddeld $50. Dat online maar klein is ligt in de Verenigde Staten niet aan een lage vraag maar eerder aan een klein aanbod.

2. Klanten verwachten alleen bezorging en willen geen servicekosten betalen
75% van de klanten kiest ervoor om de bestelling zelf af te halen in plaats van te laten bezorgen. Dit heeft echter niet te maken met de bezorgkosten. Het is voor klanten simpelweg eenvoudiger om zelf op te halen dan te wachten op de bezorger.

3. Online betekent het einde van de normale supermarkt
Online en offline boodschappen sluiten elkaar niet uit. Consumenten verdelen hun tijd en bestedingen tussen die twee. Shoppers die vooral online te vinden zijn kopen nog steeds een derde van de boodschappen in de winkel. Wanneer consumenten zowel online als offline kopen besteden zij 20% meer bij hun supermarkt naar keuze. De verkoop neemt ook toe omdat klanten hun producten sneller kunnen vinden. Daarnaast kan de retailer online gerichter adverteren.

4. Supermarkten moeten online aanbod beperken tot één winkel en zich inhouden wat betreft het aanbod.
Wanneer het aangeboden wordt zullen klanten alles online kopen, al was het alleen maar om tijd te besparen en het reizen te beperken. Met beperkt online aanbod dwingen retailers hun klanten naar een andere winkel. Daarnaast moeten de retailers hun marketing niet focussen op één locatie maar zo veel mogelijk regionaal te werk gaan. Een gebrek aan goede marketing zorgt ervoor dat klanten zich niet bewust zijn van de online mogelijkheden en daarom wegblijven.

5. Mensen shoppen niet op hun telefoon voor boodschappen
Alleen al op MyWebGrocer's platform wordt 38% van alle boodschappen besteld op de smartphone of tablet. Bestellingen vanaf desktops worden vooral in de morgen geplaatst, de smartphone registreert bestellingen door heel de dag. Een ander belangrijk gegeven is dat 84% van bestellingen geplaatst tijdens het tv-kijken.

Bron: supermarketnews
Publicatiedatum: