Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AH wilde consument 'lesje leren' met moestuintjes

"Ik hoor van veel mensen dat er niets van de moestuintjes is terechtgekomen', zegt dr. Jan Willem van der Schans, onderzoeker korte voedselketens en regionale voedselnetwerken van Wageningen UR tegen het Nederlands Dagblad. Hij verdenkt Albert Heijn ervan met de moestuinpotjes vooral te willen bewijzen dat je volgend jaar je groenten beter bij de supermarkt kunt kopen. Dat is ook zo, erkent Els van Dijk, woordvoerster van Albert Heijn, alhoewel zij het anders verwoordt. 'We zijn met de moestuintjes begonnen, omdat klanten het belangrijk vinden de oorsprong van hun voedsel te kennen en omdat we wilden laten zien hoeveel zorg en aandacht je de planten moet geven voor je kunt oogsten.' Daarnaast vond de supermarkt het tijd worden voor een educatieve spaaractie na een hele trits gewone spaaracties.'

Bron: ND
Publicatiedatum: