Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pratende tomaat razendsnel uitverkocht

Laat je groenten een praatje maken met de klanten en zie je verkoop met 250% stijgen. Dat is ten minste wat er gebeurde in een Japanse supermarkt. Wanneer de tomaten, broccoli of maiskolven aangeraakt werden, klonk de stem van de teler die informatie gaf over het product.



Stel je voor: je loopt door een winkel en besluit even te voelen of de aardappelen wel stevig genoeg zijn. "Ik ben heerlijk als friet", gilt de pieper zodra je 'm aanraakt. "Nee, als puree smaak ik een stuk beter", vindt de aardappel daarnaast. Gek, of een goede verkooptruc? In Japan denken ze het laatste. Daar heeft een reclamebureau een campagne opgezet waar groenten en fruit meer over zichzelf vertellen zodra ze aangeraakt worden. Met de stem van de teler wordt meer verteld over de herkomst, gezondheid en functionaliteiten van de AGF.



Het marketingbureau Hakuhodo heeft de campagne ontwikkeld samen met een gespecialiseerd laboratorium. "De Talkable Vegetables vertellen het eerljike verhaal van de telers direct aan de klant", verklaren ze. En dat bleek ook lucratief: de verkoop steeg dankzij de pratende groenten flink: met maar liefst 250%.

Publicatiedatum: