Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour lanceert kwaliteitsreeks coeur de boeuf tomaten

De eerste 'coeur de boeuf'-tomaten van Carrefours nieuwe kwaliteitsreeks zijn nu beschikbaar in 1200 hyper- en supermarkten van Carrefour. Deze nieuwe reeks werd aangekondigd in mei en is een samenwerking met de coöperatie Rougeline (in Lot-et-Garonne). Naar verwachting zullen vijf producenten van Rougeline ongeveer 250 ton (overdekte) tomaten produceren zonder het gebruik van beschermingsmiddelen.

Carrefour verkoopt jaarlijks 70.000 ton tomaten. De tomaat is daarmee een van de meest verkochte vruchten. De coeur de boeufs worden verkocht in verpakkingen met drie stuks. Een verpakking weegt minstens 600 gram en kost tussen de €2,50 en €2,95.

De kwaliteitsreeks van Carrefour bestaat al sinds begin jaren '90 en vertegenwoordigt 20% van het volume versproducten. Er zijn bijna 20.000 producenten bij betrokken. Carrefour heeft 90 kwaliteitsreeksproducten ontwikkeld, waarvan ongeveer 15 in de groente- en fruitsector. In 2014 stegen de volumes van de kwaliteitsproducten met 20%.
Publicatiedatum: