Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Opvallend dit aspergeseizoen: rauw en ijs

Het Nederlands asperge centrum promoot asperges op vele wijze met de
landelijke campagne 'Proef de lente!'. Als hèt aspergeplatform voor consumenten weten zij als geen ander wat er in Nederland speelt rondom asperges. Wat waren volgens hun de opvallendste reacties onder consumenten?



Rauw en ijs

Tijdens de vele evenementen waar Proef de lente! bij betrokken was zoals de Libelle Zomerweek bleek dat rauwe asperges en asperge-ijs voor veel opvallende reacties zorgden. Voor het eten van rauwe asperges is versheid en de juiste schilmethode van belang. Het asperge-ijs dat tijdens de Libelle Zomerweek vers werd bereid voor de bezoekers, riep bij velen niet gelijk een positieve reactie op maar na proeven waren ze erg enthousiast: "Dit smaakt zoet en is erg lekker!". Benieuwd naar dat
recept? Ga naar: www.aspergecentrum.nl.

Mathijs Vrieze's recept

Asperge-ambassadeur 2015, tv-kok Mathijs Vrieze ontwikkelde speciaal voor de campagne van het Nederlands asperge centrum een frisse aspergesalade waar de rauwe asperges perfect in verwerkt kunnen worden en dat scheelt in de bereidingstijd.


'Proef de lente!'

Met de campagne 'Proef de lente!' worden sinds 2013 veel consumenten (2015: > 40 miljoen) bereikt in het aspergeseizoen (april tot en met 24 juni). Er wordt zowel online als offline intensief campagne gevoerd waarbij onder andere wordt samengewerkt met de foodsector en vele evenementenorganisaties. De Nationale opening van het aspergeseizoen vormt jaarlijks de aftrap.

Nederlands asperge centrum

Het Nederlands aspergecentrum heeft als doel de Nederlandse asperge te promoten. Het streeft ernaar om met zoveel mogelijk partijen binnen de sector een verantwoord maar vooral lekker vers product onder de aandacht te brengen. Het Nederlands aspergecentrum is onderdeel van Aceera dat de aspergesector ondersteunt. Haar achterban dekt 80% van het areaal.

Meer informatie:
Nederlands asperge centrum
Bart Benders
T: 06-21832153
M: info@aspergecentrum.nl
Publicatiedatum: