Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
consumententrends, voedselveiligheid, technologie en e-commerce

Fotoreportage PMA Fresh Connections Rotterdam

Woensdag vond de tweede PMA Fresh Connections plaats in het Rotterdamse Hilton-hotel. Volgens CEO Bryan Silbermann een logische locatie, gezien de functie van de Rotterdamse haven als toegangspoort van de wereld. Tijdens de bijeenkomst werd er ingegaan op de thema's consumententrends, voedselveiligheid, technologie en e-commerce.


Bryan Silbermann, CEO of the Produce Marketing Association (PMA).


Gert Mulder, directeur van Frugi Venta, ging in op de ontwikkelingen op de Nederlandse en mondiale markt. "De wereld om ons heen verandert snel. In de nabije toekomst moeten er 9 miljard monden worden gevoed op een gezonde en duurzame manier. Gelukkig kunnen we daar met groenten en fruit een sleutelrol in vervullen. Om dit te bereiken, zal er in de hele keten samengewerkt moeten worden. Daarom is vorige week ook het definitieve besluit gevallen om de krachten van DPA en Frugi Venta te bundelen om een sterke organisatie, die de keten van teelt tot retail kan bedienen.


Gert Mulder, Frugi Venta.


Komende week worden er artikelen over de gehouden presentaties gepubliceerd. Bryan Silbermann concludeerde aan het einde van de bijeenkomst dat er niet altijd één oplossing bestaat voor de problemen. "In onze sector zijn we snel geneigd om te denken in zwart of wit met het idee dat er maar één oplossing bestaat, maar de complexiteit van de verschillende ketens vragen om meerdere oplossingen. Er is een grotere vraag naar transparantie, zowel tussen handelspartners onderling als richting de consument.



Tijdens de inleidingen werden de uitkomsten van polls getoond over de vragen, die tijdens de conferentie werden gesteld. "De meesten van ons consumeren snacktomaten en definiëren zichzelf als een hobbykok. Men voelt zich onderdeel van Generatie X en verwacht dat de Russische boycot in 2016 doorzet. Alleen zijn we verdeeld over de vraag of de Duitse economische motor zal vertragen in 2016", concludeerde Silbermann.


Klik hier voor de fotoreportage
Publicatiedatum: