VLAM helpt telers met producten vermarkten
Korte keten is in. De consument van vandaag is op zoek naar authentieke producten met een verhaal en naar persoonlijk contact met de producent. Een kolfje naar jouw hand! Die consument wordt echter ook steeds veeleisender, de concurrentie wordt sterker en de markt is voortdurend in beweging. Je verkooppunt wordt een onderneming met nood aan marketing op lokaal niveau. Elk verkooppunt in de korte keten vergt zijn eigen aanpak. Daarom ontwikkelde VLAM het online instrument 'Goed Geboerd', dat vertrekt vanuit jouw zaak.
De eerste stap: je eigen zaak op de rooster leggen. Want je kunt natuurlijk pas weten wat je moet veranderen als je eens grondig je zaak bekijkt. Ook de klanten vergeten we niet. Via een enquête kom je te weten wat je klanten motiveert om bij jou te kopen en ook wat zij voorstellen als verbeterpunten. Stap twee: Je krijgt enkele concrete tips op maat van jouw verkooppunt. Resultaat? Je haalt meer uit je klanten, je trekt nieuwe klanten aan, je gaat gerichter te werk en je laat de kassa vaker en/of hoger tikken. Geen dure marketingtermen, wel concrete tips om je plaats binnen de markt te verdedigen. Omdat jouw vakmanschap het waard is!
Je kunt het programma thuis op je eigen tempo stap voor stap doornemen op het moment dat je het beste past. Reken ongeveer drie maanden om het volledige traject te doorlopen. Wanneer je het helemaal doorlopen hebt, ontvang je – naast heel wat nieuwe inzichten – een getuigschrift "Lokale marketing voor korte keten."
Overtuigd? Vanaf 13 april kun je terecht op
goedgeboerd.rechtvanbijdeboer.be