Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bezoekers genieten van Nederlandse glasgroenten

Glasgroenten op Duitslands grootste foodfestival

In oktober is Duitslands grootste foodfestival Eat & Style weer gestart. Dit festival wordt georganiseerd in vijf grote steden. De campagne Sicher-ist-Lecker is tijdens de eerste twee edities in Hamburg en Keulen, komend weekend, van de partij. Doel is de Duitse consument meer en meer vertrouwd te maken met glasgroenten. Deze campagne is gestart na Ehec in 2011en loopt tot half februari 2015.

In Hamburg, de Hanzestad in het noorden van Duitsland, begon in het havengebied op 3, 4 en 5 oktober "Eat & Style 2014 – 2015". Komend weekend, van 24 – 26 oktober, kunt u Eat & Style bezoeken in de Messe te Keulen.


Linksboven: De stand van 'Sicher-ist-Lecker'. Linksonder: Yvonne de Bark tijdens de kookworkshop van 'Sicher-ist-Lecker'. Rechtsboven: In de stand konden de bezoekers de nieuwe brochure meenemen. Rechtsonder: In een handomdraai lekkere snacks.

Stand in de vorm van een kas
"Sicher ist lecker" was met veel glasgroente en een stand in de vorm van een kas in Hamburg aanwezig. De respons van de 12.000 bezoekers was enorm. Velen maakten van de gelegenheid gebruik nog eens af te geven op de teelt van groenten onder glas. Alle bekende vooroordelen kwamen weer voorbij. Indrukwekkend is dan mee te maken hoe snel deze bezoekers van mening veranderen wanneer ze wordt verteld waarom deze groenten onder glas worden geteeld en hoe dat dat gebeurt. Men is het meest onder de indruk van de uitleg over de biologische gewasbescherming. Velen zeggen dit al wel eens op televisie gezien te hebben, maar dat ze geen idee hebben dat dit in de glasgroententeelt al jaren volop wordt toegepast. Ze vinden dit ronduit geweldig nieuws. Vraag is dan ook: "Hoe kan ik dit in de winkel zien, staat er een logo op de verpakking?"

Tussen het luisteren door genoten de bezoekers van snackkomkommers, snacktomaten en snackpaprika's. Deze producten kwamen zeer goed aan en sommigen waren enigszins onthutst te horen dat deze producten uit Nederlandse kassen afkomstig waren.

Onder de indruk
De respons van de 12.000 bezoekers was enorm. Velen maakten van de gelegenheid gebruik nog eens af te geven op de teelt van groenten onder glas. Alle bekende vooroordelen kwamen weer voorbij. Indrukwekkend is dan mee te maken hoe snel deze bezoekers van mening veranderen wanneer ze wordt verteld waarom deze groenten onder glas worden geteeld en hoe dat dat gebeurt. Men is het meest onder de indruk van de uitleg over de biologische gewasbescherming. Velen zeggen dit al wel eens op televisie gezien te hebben, maar dat ze geen idee hebben dat dit in de glasgroententeelt al jaren volop wordt toegepast. Ze vinden dit ronduit geweldig nieuws. Vraag is dan ook: "Hoe kan ik dit in de winkel zien, staat er een logo op de verpakking?"

Tussen het luisteren door genoten de bezoekers van snackkomkommers, snacktomaten en snackpaprika's. Deze producten kwamen zeer goed aan en sommigen waren enigszins onthutst te horen dat deze producten uit Nederlandse kassen afkomstig waren.
 
Tijdens de dagelijkse kookshows op het festival liet onze blogster Yvonne de Bark (bekende Duitse toneelspeelster en boekenschrijfster) samen met kok Stefan Wiertz de deelnemers zien hoe in een handomdraai groenten kunnen veranderen in lekkere snacks. Op het bord verschenen met Hüttenkäse, tomaten en zonnebloempitten gevulde snackkomkommers en snackpaprika's.
Publicatiedatum: