Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage AGF'ers op Gastvrij Rotterdam

Tholen - Van 22 t/m 24 september vond voor de tweede maal de horeca-beurs Gastvrij Rotterdam plaats in Ahoy Rotterdam. De nadruk was gelegd op de beleving en bezoekers genoten hier zichtbaar van. Exposanten spraken hun tevredenheid uit over de kwaliteit van de bezoekers. Op de beurs kwamen diverse zaken naar voren: versheid, gezondheid, gemak, innovativiteit, echtheid en authenticiteit.

De organisatoren van Ahoy waren ook te spreken over de beurs. Volgens accountmanager Bart de Jong waren er 20 meer standhouders in vergelijking met vorig jaar. "We zijn van 250 naar 270 gegaan. De groei is niet enorm, maar bij deze beurs staat kwaliteit hoger in het vaandel dan kwantiteit. De standhouders van Gastvrij Rotterdam richten zich op het midden- en hoogsegment en zijn zeer kwaliteitsgericht."

Vraag uit de markt
De eerste keer Gastvrij Rotterdam in 2013 was dan ook goed voorbereid. "Er kwam vraag uit de markt om naast de landelijke Horecava ook een beurs voor Zuid-West Nederland te organiseren. Robert Melaard van Match+ en voormalig beursmanager van Horecava en Gert-Jan van den Nieuwenhoff (General Manager B2B van Ahoy) zijn twee jaar voor de eerste editie gestart met het voorbereiden van dit event. Exposanten vinden het ook belangrijk dat de bezoekers professioneel zijn, dus ze komen alleen op uitnodiging of betalen een entreeprijs van 40 euro."



Cijfers 2013
Vorig jaar brachten ruim 7.000 horecaprofessionals een bezoek aan Gastvrij Rotterdam. Het gemiddelde rapportcijfer was een 7,8 en 95% van de bezoekers gaf aan dat de beurs boven verwachting was. Ruim 30% was de eindbeslisser bij investeringen en 30% was een medebeslisser in het bedrijf. Genodigden kwamen met name van een restaurant (39,5%) of was leverancier (21,8%). Het succes van de eerste editie is onder andere te verklaren uit de aanpak die we vanaf het begin voor ogen hebben gehad: een echte vakbeurs voor en door de branche. Dit is gerealiseerd dankzij de samenwerking met 15 Founding Partners, diverse brancheorganisaties en mediapartners", besluit Bart.

Klik hier voor de fotoreportage


Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen

Green Leisure organiseerde in samenwerking met Gastvrij Rotterdam ook dit jaar weer het 'Dit Smaakt Naar Meer!' Paviljoen. Een inspiratieplein met producten en omlijstend programma rondom duurzaam ondernemen en duurzame hospitality in de horecabranche. De stands in dit paviljoen waren gemaakt van gebruikte materialen. Sander Verschuren van Green Leisure vertelt: "Hier ligt de aandacht op groen, verantwoord en duurzaam ondernemen. Dit kan bijvoorbeeld fairtrade of biologisch zijn. Sommige bedrijven focussen op het sociale aspect. Bezoekers reageren positief, het is duidelijk dat de interesse in duurzaam ondernemen stijgt."


Sander Verschuren van Green Leisure in het 'Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen.

www.gastvrij-rotterdam.nl