Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Alain Tulpin: "Oostende is een begrip voor de AGF-sector"

Ruim 60 werknemers luchthaven Oostende vrezen voor baanverlies

In 2006 werd door de Vlaamse regering aanzet gegeven tot het privatiseren van de Vlaamse luchthavens. Voor Oostende is dat tot nu toe een lijdensweg geweest. Waarschijnlijk kan de private partner Egis in juni 2014 aan de slag. Ondertussen werd onder de Vlaamse regering nauwelijks beleid gevoerd, waardoor Oostende verschillende klanten heeft verloren. Dit vertelt Alain Tulpin, voorzitter van ADOCA vzw (Association for Development of Ostend Cargo Airport).

Ana Aviation

Hij legt de situatie uit: "Eind mei vertrekt Ana Aviation uit Oostende. Deze luchtvrachtmij vervoert vooral bloemen voor de Nederlandse markt en is goed voor ongeveer de helft van de tewerkstelling bij grondafhandelaar Aviapartner. De impact op de tewerkstelling bij Aviapartner is nog onbekend, maar kan tot 60-80 naakte ontslagen leiden. De werknemers van Aviapartner blijven niet bij de pakken zitten en hebben vrijdag jongstleden een actie gehouden aan de ingang van de Luchthaven, met 80 kruisen, één voor elke job die in gevaar is. De actie haalde vlot de regionale zenders en de kranten. Vele werknemers hebben meer dan 20 jaar dienst wat de zaak nog pijnlijker maakt."



Begrip voor AGF-sector
"Voor de AGF-sector blijft Oostende een begrip, een kleine no-nonsens luchthaven, waar alles veel sneller gaat als op de grote luchthavens, waar afstapeling, KCB en douane op zeer korte tijd kunnen worden afgehandeld en aan een interessante prijs voor de importeur", benadrukt Alain. "Ook voor charters met allerhande AGF is Oostende nog steeds één van de interessantere luchthavens, die bovendien 24 uur per dag open is. De startbaan van 3.200 meter kan alle vrachttoestellen tot Boeing 747 en zelfs Antonov 124 aan. Voeg daarbij ook dat België makkelijker landingsrechten toestaat voor buitenlandse toestellen gezien er minder dominante concurrenten zijn dan in Nederland of Duitsland."



"Niet voor niets is Egyptair reeds meer dan 30 jaar een belangrijke klant in Oostende. Als het op Egyptisch AGF aankomt, dan kennen veel Hollandse importeurs de voordelen van Oostende wel. Volledige inklaringen en ophalingen door verschillende Hollandse groupagetransporteurs, geven zowel een snelle service voor de grootvolume-importeur als een betaalbare verzending voor een kleine importeur in Nederland. Daarnaast heb je een goede serviceverlening van het Belgische KCB/PD en de Douane, de lagere kosten in verband met bemonstering van 669 gevoelige goederen, snelle resultaten voor labo-onderzoeken en de volledige procedure aan een concurrentiële prijs."

"Het personeel van Aviapartner hoopt in een zeer nabije toekomst nog meer AGF te mogen afhandelen voor de Nederlandse markt en dankt alvast de Hollandse importeurs voor het jarenlange vertrouwen."

Publicatiedatum: