Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook het rendement van rauwkosten onder de loep genomen

Business Partners in Fresh leren tomaten knippen

Tholen – Honingtomaten verkopen is makkelijker dan deze telen, sorteren en knippen, zo kwamen de Business Partners in Fresh (BPF) achter tijdens een leer- en doedag in de kassen van Looye Kwekers. "Het was heel indrukwekkend en ook een eyeopener. Niemand had verwacht dat er zoveel nodig is om uiteindelijk een 3 kg doos Looye honingtomaten te vullen zoals wij ze ontvangen in de winkels", vertelt organisator Dik Vogelaar die, net als de 14 ondernemers die aangesloten zijn bij BPF, onder de indruk raakte van wat er allemaal achter de schermen gebeurt.

"Ik dacht dat ik wel iets wist van tomatenteelt, maar dit is echt de overtreffende trap. Slechts 20 tot 25% haalt de kwaliteitseisen en het sorteren en keuren gaat 24/7 door. Het is een enorme organisatie en alles is even strak en netjes georganiseerd. Ook bijzonder was dat Looye Kwekers de kassen voor ons heeft opgesteld. Wegens het tomatenvirus ToBRFV dat rondgaat, waren rondleidingen de laatste jaren niet mogelijk."


Arjan Klarenbeek is een van de ondernemers van BPF, het bezoek aan Looye Kwekers is ook mooie promotie voor de eigen winkel

De aangesloten ondernemers bij BPF zijn al ruim 10 jaar gezamenlijk bezig met ontwikkeling, vernieuwing en verbetering van elkaars en hun eigen onderneming. Looye Kwekers bood daarin naast inspiratie en kennis ook ruimte voor het eigen programma van BPF. "Dat ging dit keer over het rendement van rauwkostverkoop. We deelden onderling de cijfers over verkopen en vergeleken de arbeidskosten. Daarbij verkenden we ook de mogelijkheid om voorgesneden rauwkosten van Postuma AGF te gebruiken. Hieraan hoef je alleen nog saus of dressing toe te voegen en dat kan een veel beter rendement opleveren", besluit Dik.

Voorgesneden rauwkost van Pure Ambacht van Postuma AGF

Nog een aantal foto's van het evenement bij Looye KwekersJob Struijk van Looye Kwekers

Dik Vogelaar van Business Partners in Fresh

Dik in de kas

Voor meer informatie:
Dik Vogelaar
LookAtFresh
Tel: +31 (0)6 53 13 22 28
info@lookatfresh
FB Look At Fresh

Job Struijk
Looye Kwekers
job.struijk@looye.com
Tel:+31(0)612021501
info@looye.com
www.looye.com