Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rondgang langs Nederlandse en Belgische exposanten

Fotoreportage BioXpo 2024: Wat viel op?

Tholen - De tweejaarlijkse beurs BioXpo vond 24 en 25 maart plaats op een nieuwe locatie: Brussels Gate. Er stonden in totaal meer dan 120 exposanten. Het team van onze zusterpublicatie Biojournaal bezocht de Nederlandse exposanten en het merendeel van de Belgische bedrijven.

Klik hier om de uitgebreide fotoreportage te bekijken.

Een deel van de Nederlanders: Horizon Natuurvoeding, Eco-Groothandel, TerraSana en imkerij De Traay.

Vergeleken met de laatste editie in 2022 was het aantal Nederlandse exposanten gehalveerd. Toen stonden er namelijk 20 Nederlandse bedrijven. Opvallende afwezigen in de beurshal waren volgens de andere exposanten onder meer groothandels Hygiena en Mannavita. Ketenorganisaties BioForum en BioWallonië pakten uit met groepsstands, waarin diverse bedrijven de kans kregen om zich te presenteren aan de toegestroomde bezoekers. En groothandel Vajra deelde 'het podium' bewust met een groep leveranciers, omdat zij als geen ander natuurlijk het verhaal rond hun merk en producten kunnen vertellen.

Verschillende exposanten brachten alternatieven voor alcoholische dranken mee naar de beurs om aan de bezoekers te laten proeven. Niet alleen op basis van gember, maar ook drankjes met een hoofdrol voor grapefruit en hibiscus. Ook de ontwikkelingen op het gebied van verpakkingen staan duidelijk nog niet stil. Allerlei nieuwe producten kwamen tijdens de rondgang voorbij. In de fotoreportage zijn onder meer deze nieuwe producten terug te vinden: Miss Sunshine (een nieuw natuurlijk alcoholvrij aperitief), een nog geen twee weken geleden geïntroduceerde gemmotherapie-lijn, Dips 'n Snacks, vijf verse biologische sauzen op basis van groenten en hennepzaad, tapenades op basis van tomaat en olijven (zonder pijnboompitten), een gloednieuwe 'inclusive & sustainable' beautylijn, deocrème in een ronde verpakking en een herbruikbaar en 100% recyclebaar eierdoosje.

Ondanks dat de nieuwe locatie voor velen even wennen was, liepen de beursgangen gedurende deze dagen goed vol. Er hing een fijne en gemoedelijke sfeer in de beurshal. Ook de mooie lichtinval zorgde voor het nodige enthousiasme onder de standhouders. Een exposant merkte op dat er in zijn ogen een redelijk jong publiek op de beurs af was gekomen. Sowieso stonden er een aantal heel jonge bedrijven tussen, een aantal heeft het eenjarig bestaan nog niet eens gevierd.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Voor meer informatie: www.bio-xpo.be