Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

“Produceren dichtbij waar de consumptie plaatsvindt”

De Nederlandse tuinbouw heeft oplossingen in huis om wereldwijd positieve transities in gang te zetten. Dutch Greenhouse Delta wil met haar partners deze transities in een stroomversnelling brengen door samen te werken met lokale partijen. Om internationaal impact te genereren op het gebied van duurzaamheid, voedselveiligheid en voedselzekerheid, is het van belang dat partners deze internationale missie delen en een bijdrage leveren aan belangrijke transities. Dirk Aleven, CEO van FoodVentures, vertelt over het belang van collectieve samenwerking en de transities die het bedrijf internationaal realiseert.


FoodVentures en DGD

Voor FoodVentures is een deelname aan Dutch Greenhouse Delta een strategische zet om de collectieve kracht van de Nederlandse tuinbouwsector internationaal te promoten. Deze nieuwe partner van DGD biedt totaaloplossingen voor investeerders die grootschalige groentekassen willen ontwikkelen. FoodVentures neemt daarbij de volledige verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling, bouw en exploitatie. Dirk vertelt: "FoodVentures is in dit proces de operator, die een totale oplossing biedt voor de eindgebruiker. We managen een volledige kas. Dat doen we voor eigen rekening en risico. Als je een vergelijking zou maken naar Formule1, zijn wij de chauffeurs en het management van de F1-auto".

Voor FoodVentures was het samen optrekken in internationale promotie een belangrijke reden om aan te sluiten bij DGD. "Eindgebruikers hebben steeds meer behoefte aan een totaaloplossing. Dat betekent wat ons betreft dat samenwerken in gezamenlijke promotie belangrijk is. Daarnaast zullen we meer moeten spreken over eindproducten en resultaten en minder over specifieke technieken en individuele bedrijfsbelangen. Dutch Greenhouse Delta slaagt erin om de collectieve kracht van de Nederlandse tuinbouwsector internationaal te promoten", vertelt Dirk.

"Nederland is gefragmenteerd en er is zo veel specialistische kennis en techniek in huis. De maatschappelijke vraagstukken, de eindgebruikers en markten vragen om een gezamenlijke aanpak. Het is essentieel dat de sector collectief optrekt, onder andere in de internationale promotie van de sector, zoals we dat doen binnen Dutch Greenhouse Delta", vervolgt Dirk.

FoodVentures heeft een blauwdruk ontwikkelt waarmee op een gezonde, rendabele en duurzame manier glastuinbouwbedrijven wereldwijd gemanaged kunnen worden. Dat doen ze vooral in gebieden waar Controlled Environment Agriculture (CEA) relatief nieuw is. Binnen frontier markets – gebieden die in transitie zijn – brengen zij productie dichtbij waar de consumptie plaatsvindt. "Op die manier leveren we een grote bijdrage aan duurzame voedselsystemen in de wereld en realiseren we positieve transities", aldus Dirk. Het bedrijf heeft ambities om te blijven groeien en wil een vooraanstaande rol vervullen in de transitie naar succesvolle CEA-projecten wereldwijd.

Voor meer informatie:
Dutch Greenhouse Delta
Europa 1
2672 ZX Naaldwijk
Tel: 0174 385 600
communicatie@dutchgreenhousedelta.com
www.dutchgreenhousedelta.com

Publicatiedatum: