Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse tomatenafzetorganisatie richt blik op Noord-Europa

In het zuidoosten van Sicilië is telersvereniging OP Albani aan een opmerkelijke groei bezig. De omzet van het bedrijf neemt nu al vier jaar lang toe met 25% per jaar.

Giovanni Albani

De vereniging telt ruim 80 leden die samen over ongeveer 200 hectare beschikken. Gedurende het gehele jaar kunnen er groenten en fruit worden afgezet.

Sinds 2000 gaat een groot deel van de oogst naar het buitenland, met supermarkten in Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland als belangrijkste bestemmingen. De Duitstalige markt, door velen beschouwd als de meest veeleisende in Europa, vindt in OP Albani een partner die kwaliteit en continuïteit in de leveringen biedt.

Trostomaat Rivaldo F1 aan de plant

"Sinds we officieel een telersorganisatie zijn, besteden we veel aandacht aan de teeltprocessen van onze leden", vertelt manager Giovanni Albani. "We houden toezicht op elk detail, van het planten tot de oogst. En om sterker voor de dag te komen op de markt, blijven we ons ledenaantal uitbreiden. Recentelijk trad Melanzì toe, een bedrijf met jarenlange exportervaring. Nu zijn we behoorlijk groot, maar het verhaal van OP Albani begon ongeveer 40 jaar geleden, toen mijn vader Salvatore Albani, die nu nog voorzitter is van de telersvereniging, van start ging met een kas van amper een halve hectare. De ambitie om steeds beter te doen, het voortdurend verwerven van nieuwe vaardigheden, het vermogen om de marktbehoeften te interpreteren en de goede samenwerking met de andere oprichtende leden hebben de rest gedaan."

Karton Rivaldo tomaten met het merk van de telersvereniging en een gegarandeerd gewicht van 5 kilo

De behoeften van de markt interpreteren
"Om succesvol te zijn op de markt moeten we met een passende commerciële structuur internationaal gaan en producten bieden die de aandacht trekken. Daarnaast moet er adequaat gereageerd worden wanneer er zich crisismomenten voordoen en moet er geluisterd worden naar de noden van de commerciële partners. Voor de retail hebben we bijvoorbeeld enkele jaren geleden een lijn van premiumproducten gelanceerd die we Gli Assoluti hebben genoemd. Het merk omvat cherry-, datterino-, pruim- en trostomaten die in half Europa kunnen concurreren met de allerbeste artikelen. Met de komst van ToBRFV dreigde een tegenslag voor de trostomaten, maar we zijn in staat geweest te voldoen aan alle aangegane verplichtingen, onder meer door de introductie van Rivaldo F1, een elegante en lang houdbare trostomaat met een felrode en stevige vrucht."

Rivaldo maakt deel uit van de lijn Gli Assoluti

De volgende doelen
"Een van de doelen van OP Albani is het ledenaantal nog verder verhogen om ook in de toekomst aan de verplichtingen ten opzichte van de retail te kunnen voldoen. Kwaliteitscontrole is een ander punt van aandacht, alsook teelttechnische ondersteuning voor de leden. Verder streven we naar een geleidelijke uitbreiding van de export met de blik op de Britse en Scandinavische markt. In de afgelopen jaren hebben we daartoe onze communicatie in het buitenland versterkt met artikelen in internationale vakbladen en sites die het verhaal van ons bedrijf vertellen en onze producten beschrijven. Ten slotte nemen we ook deel aan de belangrijkste internationale vakbeurzen voor groenten en fruit."

Voor meer informatie:
Albani O.P. Società Cooperativa Agricola
Via Pozzo Bollente 126
97019 Vittoria (RG) – Italië
Tel: +39 3460892271
info@albaniop.it
www.albaniop.it

Publicatiedatum: