Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

PapriCo start blokpaprikaseizoen

Telersvereniging PapriCo, onderdeel van coƶperatie DOOR, is deze week het Nederlandse teeltseizoen begonnen met de 4 kleuren paprika (rood, oranje, geel en groen). Binnen PapriCo zijn 3 professionele familiekwekerijen verenigd. "Samen streven wij naar goede kwaliteit paprika's, goede service en duurzaamheid."



Om betere service te kunnen leveren, zijn bijvoorbeeld de marketing- en salesteams van PapriCo en SweetPoint (puntpaprika) binnen coƶperatie DOOR samengegaan. Herman Burger en Dylan van Raaij zijn verantwoordelijk voor de verkoop, Marja Vijverberg en Jordy van der Lans nemen marketing, communicatie en accountmanagement voor beide productgroepen voor hun rekening en Peter Veenman fungeert in de functie van general manager als de schakel tussen beide telersverenigingen op het vlak van de teelt, distributie, marketing en sales.

Duurzaamheid

Alle telers van PapriCo voldoen komend jaar wederom aan de eisen voor PlanetProof (voorheen Milieukeur). Met de teelt volgens de eisen van PlanetProof spannen de telers zich extra in voor een schonere lucht, vruchtbare bodem, goede waterkwaliteit en meer natuur op en om het bedrijf.

Een aantal van de bedrijven binnen PapriCo maken reeds gebruik van aardwarmte. Aan het einde van 2018 zullen alle teeltbedrijven van PapriCo aangesloten zijn op aardwarmte en staan er meer duurzame projecten op de agenda. In 2021 streeft PapriCo naar een reductie van het gasverbruik met 70-80% ten opzichte van het huidige verbruik. Het uiteindelijke doel is om de CO2-uitstoot naar 0 te reduceren.

Voor meer informatie:
PapriCo
www.paprico.nl
Publicatiedatum: