In het Spaanse San Sebastián draait alles om goed eten – niet alleen in de beroemde sterrenrestaurants, maar juist ook op de lokale foodmarkten. Dat zag Marcel Jansen van Strøm Creative Marketing tijdens zijn bezoek aan de Mercado de San Martín afgelopen weekend.
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
"Het is geen traditionele markthal vol kramen, maar een moderne, tweelaagse foodmarkt waar design, ambacht en gastronomie samenkomen," vertelt Marcel. "En precies in het midden bevindt zich de groente- en fruitafdeling, het kleurrijke hart van de markt."
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
Deze markt is volgens hem een spiegel van de stad zelf: kwaliteit, eenvoud en verfijning staan centraal. "Van de pintxos-bars in de oude stad tot de chefs met drie sterren, overal proef je dezelfde mentaliteit. Op de AGF-afdeling ligt alles perfect uitgestald, met aandacht voor herkomst, smaak en presentatie. Hier voel je het Baskische respect voor het product en de liefde voor vers."
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
Wat Marcel vooral raakt, is hoe levend de eetcultuur er is. "De traditie leeft hier niet vanuit het verleden, maar met het heden: elke dag opnieuw geïnterpreteerd en relevant gemaakt voor de klant van vandaag. Stel je voor dat onze warenmarkten en verswinkels ook zo zouden werken en denken, dat AGF daar letterlijk het kloppend hart vormt, waar beleving, advies, inspiratie en vakmanschap elkaar versterken."
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
Hij besluit: "Kijkend naar foodtrends als gemak en gezondheid, verdient AGF een veel prominentere rol – binnen de retail, én op het bord."
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
© Marcel Jansen, Strøm Creative Marketing
Voor meer informatie
Marcel Jansen
Strøm Creative Marketing
Lisdoddelaan 113
1087 KB Amsterdam
Tel.: +31 6 41694165
[email protected]
www.strommarketing.nl