Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Lokale voedselinitiatieven winnen terrein"

Hoewel supermarkten nog steeds de voedselmarkt domineren, ziet onderzoeker Jan Hassink (WUR) een duidelijke opmars van lokale en duurzame voedselinitiatieven, zegt hij op NPO Radio 1. Steeds meer burgers verbouwen hun eigen groenten of kopen direct bij de boer, wat zorgt voor meer waardering en kortere ketens. Grote partijen, zoals NS en Diergaarde Blijdorp, stappen ook in en bieden streekproducten aan. Zelfs supermarkten werken lokaal, zoals rond Deventer. Duurzamer eten hoeft zo niet duurder te zijn – en wordt steeds toegankelijker.