Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Nederland moet trotser zijn op eigen producten"

Kamran Ullah, hoofdredacteur van De Telegraaf, pleit voor meer aandacht voor Nederlandse producten. Hij vertelde bij WNL dat tijdens een vakantie in Nieuw-Zeeland het hem opviel hoe lokale producten daar met grote vlaggen en borden worden gepromoot.

In Nederland staan herkomstlabels vaak klein op producten, zoals 'Holland' op aardbeien. Ullah merkte dat dit de bewustwording over de herkomst van producten vergrootte, maar gaf toe dat hij in Nederland minder let op de herkomst van producten, zoals blauwe bessen uit Peru of Marokko, die lange afstanden hebben afgelegd. Lees hier meer.

In Denemarken en Frankrijk leeft het onderwerp ook. Een Franse coƶperatie legt met een speciale verpakking de nadruk op Franse herkomst van tomaten.

Salling Group, de grootste supermarktketen van Denemarken, introduceert dan weer een nieuw label voor Europese producten om tegemoet te komen aan klanten die Amerikaanse producten willen boycotten. Dit label, dat een kleine asterisk zal bevatten, geeft aan of een merk van een Europees bedrijf is

Publicatiedatum: