De tomatentelers die lid zijn van de AOPn Tomates et Concombres de France introduceren een nieuwe 250 grams verpakking voor cherrytomaten. Het doel is om de Franse herkomst in de schappen te benadrukken via een uniform design.
De nieuwe verpakking ligt vanaf het begin van komend seizoen in het schap (de exacte lijst van winkels is nog niet bekend). Het plan is om het volume elk jaar te laten groeien, aldus de vereniging. De cherrytomaten worden aangeboden in een kartonnen tray met flowpack, bij sommige telers volledig in karton.
De cherrytomaten worden verpakt in een 250 grams kartonnen verpakking met flowpack
Samen sterk tegen buitenlandse concurrentie
Door de felle concurrentie van de bekende Marokkaanse tomatenverpakking voor € 0,99 die het hele jaar door in de schappen ligt, kiest de Franse cherrytomaat voor heldere boodschappen als "Ja aan de Franse voedselsoevereiniteit!" en "Kleine tomaatjes van lokale telers", vergezeld van een driekleurige vlag. Volgens de telersorganisatie speelt deze actie in op de behoefte van consumenten om duidelijk en snel te zien waar hun producten vandaan komen. De nieuwe verpakking zal naar verwachting gedurende het hele Franse seizoen in de winkels liggen.
De telersorganisatie vertegenwoordigt 500 Franse tomaten-, komkommer-, paprika- en auberginetelers. Met haar kwaliteitscharter zet de vereniging zich in voor de promotie van lokale producten, milieubescherming en de verbetering van de teeltmethoden.
Voor meer informatie:
AOPn Tomates et Concombres de France
tomates-de-france.com
[email protected]