Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groeiende populariteit voor Fruitliefhebber in bezorgfruit

Vijf jaar geleden lanceerde Hamza el Azzouti samen met zijn vrouw Anne Jansen Fruitliefhebber. Een concept in eerste instantie gericht op online verkoop van fruit en groenten. Trots deelt Hamza mee dat de online bestellingen en (fruit)abonnementen inmiddels sterk toenemen. De online tak ontwikkelt zich zo succesvol dat Fruitliefhebber nu op zoek is naar een ruimere bedrijfsruimte.

Hamza al Azzouti van Fruitliefhebber

"Met de tijd hebben wij zelf veel mogen leren van het vak “ondernemen binnen de agf”. Wij hebben ons eigen bedrijf beter leren kennen op de inhoud. Fruitliefhebber krijgt meer vorm door de keuzes die we in het verleden gemaakt hebben en natuurlijk in de toekomst zullen moeten maken. We weten waar we ooit zijn begonnen en welke koers we op willen varen. Bedrijven, scholen, instellingen en kinderdagverblijven tonen interesse in het aanbieden van fruit op locatie," vertelt Hamza. Hij merkt dat bedrijven steeds meer aandacht besteden aan gezonde producten. De traditionele vrijdagmiddagborrel met snacks wordt vervangen door gezonde borrelplanken, en bedrijven trakteren hun werknemers graag op smoothies en fruitsapjes. Fruitliefhebber kan dit allemaal verzorgen, zelfs op locatie.

De Fruitliefhebber winkel wordt te klein om alle activiteiten buiten de winkel om goed te kunnen organiseren

Fruitliefhebber streeft naar kwaliteit voor zijn klanten en noemt Wijnand de Mooij en Van Gelder als groothandels waar hij regelmatig inkoopt. De nadruk op kwaliteit heeft duidelijk effect, met veel nieuwe klanten die overstappen van hun huidige leverancier.

Of de fysieke winkel, die vorig jaar werd geopend, wordt voortgezet, staat nu ter discussie. "In de eerste plaats is er onvoldoende ruimte om te voldoen aan de volumes die online worden besteld. Buiten de online bestellingen krijgen we ook veel aanvraag betreft het fruit op het werk, fruit op scholen en fruit op kinderdagverblijf/instellingen over heel Zuid- Holland en tegenwoordig ook daarbuiten. Een ruimte van 54 m2 is momenteel dan ook te klein voor onze werkzaamheden", vertelt Hamza.

In het zomerseizoen is Fruitliefhebber op braderieën en de markten te vinden

Daarnaast neemt het werk buiten de winkel, met name het bezorgen, zoveel tijd in beslag, dat Fruitliefhebber genoodzaakt werd om de winkel op de maandag en dinsdag gesloten te houden. Ook is het in de winterperiode een uitdaging om de fysieke winkel rendabel te houden. Het gedrag van de consument verschilt per seizoen. "Hollandse groenten- en fruitsoorten zijn gewild. Alleen bij ons niet heel het jaar verkrijgbaar. Ik noem een voorbeeld: Hollandse sperziebonen zijn verkrijgbaar van april-mei tot aan ongeveer september. Daarna gaan we eventueel over op Noord- Afrikaanse sperziebonen. Waar dus niet altijd de voorkeur van de klant naar uitgaat. Binnen de supermarktketens zijn hier wel alternatieven voor", vertelt Hamza.

Klanten uit de weide omgeving kunnen overigens altijd terecht op Fruitliefhebbers' website: www.Fruitliefhebber.nl die eigenlijk alles biedt dat de winkel ook biedt, behalve het gezellige praatje. De website biedt een scala aan producten, waaronder werkfruit, fruit aan huis, fruitgeschenken, fruitplanken en gezonde fruitontbijtjes. Ze bieden tevens gepersonaliseerde fruit- en groenteboxen op maat aan, waar klanten zelf kunnen kiezen wat er in hun box zit.

Fruitplanken zijn een gewild product

De passie van Fruitliefhebber voor fruit komt niet alleen tot uiting in de kwaliteit, maar ook in ambachtelijke producten. "We bereiden diverse smoothies, smoothie bowls, huisgemaakte salades en prachtig ontworpen fruitplanken. Hoewel de fruitplanken tijdens de afgelopen kerstperiode populair waren, verkopen ze gedurende het hele jaar goed. Klanten bestellen ze voor feesten en bruiloften; het vergt weliswaar veel werk, maar het ziet er prachtig uit en vormt een gezond alternatief voor traditionele gebakjes", besluit Hamza.

Voor meer informatie:
Hamza el Azzouti
Fruitliefhebber.nl
Groenelaan 52
3114 CJ Schiedam
Tel.: 06 40824447
[email protected]
www.fruitliefhebber.nl