Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wat kan kunstmatige intelligentie de AGF-marketeer opleveren?

Dagelijks lees je over AI, Chat GTP, etc. Maar wat kan je ermee? Dat is een veel gestelde vraag van AGF-marketeers, die wordt beantwoord op donderdag 12 oktober a.s. tijdens het 3e AGF Marketing Event. Het thema: 'Inspiratie voor digitale transformatie binnen de AGF-sector'. Georganiseerd door: NIMA, GroentenFruit Huis en AGF Trendcafé. Nieuwe technologie maakt je werk leuker en interessanter. Dankzij data krijg je betere inzichten. Wist je bijvoorbeeld dat AI kan helpen bij het afstemmen van vraag en aanbod?

De sprekers op het AGF Marketing event geven inzicht in wat er gebeurt in de sector, wat er mogelijk is met kunstmatige intelligentie en geven inspirerende voorbeelden die jou kunnen motiveren om aan de slag te gaan.

De key note komt van Charida Dorder, auteur van het boek 'AI in marketing'. Ze is ruim tien jaar werkzaam in het marketingvak en oprichtster van AI in Marketing. Een organisatie die marketingprofessionals ondersteunt bij het begrijpen en toepassen van Artificial Intelligence.

Online koopgedrag in kaart
Eric Harmsen, GfK Key Accountmanager, zal inzicht geven hoe de digitale generatie (vooral Generatie Z) in koopgedrag van groenten en fruit afwijkt van ouderen. Het aandeel van online in de totale boodschappen staat onder druk. Wat betekent dit voor groenten en fruit? Zijn er opvallende verschillen per leeftijdsgroep en/of categorie? Flitsbezorging en verse groenten en fruit, werkt dat? Daarnaast komen de meest populaire groente- en fruitsoorten die online worden besteld aan bod. Met deze presentatie ben je helemaal op de hoogte van het actuele online koopgedrag.

Rol AI in innovatieve oplossingen
Roy van Beest, een van de oprichters van Peax, zal inzicht geven op welke wijze AI een rol kan spelen bij het afstemmen van vraag en aanbod in de Agrifood sector. Tevens geeft Roy zijn visie welke rol AI in de nabije toekomst (2025) kan spelen om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor de Food & Agri Sector.

Smaakcentrum Brightlands
Het evenement vindt plaats op de Brightlands Campus in Venlo. Daar kan je zien hoe startups nieuwe technologieën toepassen. Ook kan je aansluiten bij een rondleiding over de Campus tussen 13.30 en 14.30. Hier kom je meer te weten over de initiatieven die plaatsvinden en geeft Carel Vereijken van BASF Vegetable Seeds een uitleg over NovaBites, het centrum voor smaakonderzoek op Brightlands.

Aanmelden kan via deze link: Foodchain & Agrimarketing: 3e AGF event - NIMA.
Leden van GroentenFruit Huis die geen lid zijn van NIMA, kunnen deelnemen via het ledentarief. Stuur dan een mail naar: [email protected]

Bron: Nima, GroentenFruit Huis

Publicatiedatum: