Tegenwoordig zijn snoeptomaatjes en cherry- tomaten niet meer weg te denken uit het schap. Ze zijn in relatief korte tijd erg populair geworden. "We waren één van de eerste gebruikers van snackgroenten omdat het duidelijk was dat er een kans was voor gezonde alternatieven om een impact te maken in de categorie snackvoeding," zegt Steve Zaccardi, Senior Director of Sales bij Mucci Farms. "Meer dan tien jaar geleden lanceerden we onze eerste snackgroente, Sun Drops Sweet Grape Tomatoes." Tot op de dag van vandaag is deze soort een belangrijk item in het assortiment van het bedrijf.
Na verloop van tijd raakten consumenten meer en meer gewend aan snoep- en cherrytomaatjes en het eten ervan als snack. Zaadleveranciers reageerden hierop door te innoveren en nieuwe smaken, soorten en basisproducten van snackgroenten aan te bieden. Na de kleinere alternatieven voor tomaten kwamen snackgroenten als komkommer en paprika. "Kleinere groenteopties wonnen snel aan populariteit en zijn sinds hun ontstaan het snelst groeiende segment van de kasteelt."
De nadruk die zaadbedrijven leggen op het op de markt brengen van snackgroenten heeft geresulteerd in een aanzienlijke uitbreiding van smaken en kleuren, evenals verbeteringen in opbrengsten. Het resultaat is dat klanten nu uit honderden soorten kunnen kiezen. "We testen voortdurend meer dan 200 snacksoorten in onze onderzoeks- en ontwikkelingsfaciliteit terwijl we blijven zoeken naar spannende nieuwe smaken om op de markt te brengen."
Een nieuwe look en feel voor Mucci's Veggies-to-Go snackgroenten.
Snacks voor onderweg voor kinderenMucci Farms heeft veel verschillende snackgroenten op de markt gebracht, maar drie soorten springen eruit omdat ze bekroond zijn met prijzen. Het assortiment bestaat uit Sun Drops Sweet Grape Tomatoes, Cutecumber Poppers en Sweet-to-the-Point mini-puntpaprika's. Naast de herlancering heeft Mucci Farms ook de look & feel van Veggies-to-Go vernieuwd, waardoor het een moderner publiek aanspreekt en handige verpakkingsopties. "Omdat we ons concentreerden op het creëren van efficiëntie in wat een arbeidsintensief product is, zagen we een mooie kans om te rebranden en tegelijkertijd een aantal nieuwe verpakkingsopties aan te bieden," zegt Emily Murracas, directeur marketing. De nieuwe opties omvatten 140 grams top seal aanbiedingen die volledig aanpasbaar zijn met 2 en 3-pack papieren banderolleeropties, evenals een familie-assortiment in zakken.
Lokale campagne
Ter ondersteuning van de rebranding lanceerde Mucci de eerste Tag-A-Teacher campagne. "Hierdoor kon de lokale gemeenschap hun favoriete leraar taggen op onze social mediakanalen en delen waarom hun leraren zo geweldig waren en erkenning verdienden," vertelt Emily. De campagne werd ook versterkt door samen te werken met vier lokale winkeliers die de artikelen op voorraad hadden. Drie gelukkige leerkrachten wonnen een Mucci Farms prijzenpakket met Veggies-to-Go pakketten voor hun klassen en activiteitenboeken.
Global Produce & Floral Show
Benieuwd naar de nieuwe Veggies-to-Go opties? Ze zullen dit jaar te zien zijn in de 'on-the-go' categorie van de Fresh Ideas Showcase op de Global Produce & Floral Show in Anaheim, Californië. Daarnaast zullen ze te zien zijn op de stand van Mucci Farms, samen met vele andere in kassen geteelde groenten. Bezoek het team op stand #481 op 20 en 21 oktober.
Voor meer informatie:
Ajit Saxena
Mucci Farms
Tel.: (+1) 519-326-8881
asaxena@muccifarms.com
www.muccifarms.com