"Een verhoging zorgt ervoor dat het maken van loze kilometers echt oninteressant wordt. Bovendien is dat in lijn met de toekomstige tarieven in Duitsland. Uitgangspunt bij de tariefstelling was dat deze vergelijkbaar moet zijn met die van onze buurlanden en met de huidige 15 cent per km is dat zeker niet het geval", zo vertelt Programmaleider Mobiliteit Nienke Onnen, na nieuw onderzoek naar logistieke efficiëntie dat CE Delft in opdracht van Natuur & Milieu heeft uitgevoerd. Natuur & Milieu pleit er dan ook voor om het gemiddelde tarief van de vrachtwagenheffing te verhogen van 15 cent per km naar 30 cent per km. Lees hier meer.
"Vrachtwagenheffing naar 30 cent/km om lege vrachtwagens te voorkomen"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-11-30 Zijn laadpalen een nieuw verdienmodel voor land- en tuinbouwbedrijven?
- 2023-11-30 "Opdrogen Panamakanaal is ramp voor wereldhandel"
- 2023-11-30 Havenbedrijf Rotterdam neemt Container Exchange Route officieel in gebruik
- 2023-11-30 Nieuwe Maut-tarieven bekend
- 2023-11-29 "Container Exchange Route gaat dinsdag eindelijk open"
- 2023-11-29 “We proberen onze handelsstromen met innovatie zo duurzaam mogelijk in te regelen”
- 2023-11-28 Vrijwel alle werkplaatsen Scania Benelux klaar voor onderhoud elektrische voertuigen
- 2023-11-28 Containerrederijen blijven worstelen om tarieven te verhogen
- 2023-11-28 Zo zet een vrachtwagenchauffeur thee
- 2023-11-27 Wereld containerindex daalt met 6%
- 2023-11-24 Europa stuurt aan op verplichte aankoop zero-emissietrucks door ondernemers
- 2023-11-24 Initiatief om efficiëntieslag te maken in de Haven van Rotterdam
- 2023-11-22 Autoverkeer kan tolvrij door Westerscheldetunnel vanaf 2025
- 2023-11-22 Problemen Panamakanaal houden nog wel tijdje aan
- 2023-11-22 Afhandeling aangiften sinds Brexit vervijfvoudigd
- 2023-11-20 Verladers: Tarieven Europees wegvervoer stijgen met 8%