Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse AGF-sector kijkt met vertrouwen naar de toekomst

Voor de 13e keer kwamen vertegenwoordigers van de Duitse AGF-sector bijeen op het Deutscher Obst- und Gemüsekongress 2023 in het Congrescentrum van de stad Düsseldorf. Het evenement werd opnieuw georganiseerd door GS1 Germany, Agrarmarkt Informations-Gesellschaft mbH en Fruchthandel Magazin. Iets meer dan 400 bezoekers namen deel aan het evenement.

Klik hier voor de fotoreportage.

Het tweedaagse evenement begon met twee excursies. Bezoekers konden kiezen tussen de Globus markthal in Wesel of een bezoek aan het champignonbedrijf Rheinische Pilzzentrale in Geldern. De eerste dag werd afgesloten met het traditionele Get Together, een netwerkbijeenkomst onder het genot van een hapje en een borrel in Dr. Thompson's Seifenfabrik in Düsseldorf. Op dezelfde avond werden ook de Retail Awards uitgereikt, waarbij de winnaars voor weinig verrassingen zorgden.

- Winnaar in de categorie biologisch assortiment in de klassieke retail: tegut... gute Lebensmittel GmbH & Co KG
- Winnaar in de categorie hypermarkten: Globus SB-Warenhaus Holding GmbH & Co. KG
- Winnaar in de categorie LEH foodservice groothandel: Alnatura Produktions- und Handels GmbH
- Winnaar in de categorie Discount: Lidl Dienstleistung GmbH & Co.

In een enquête van het Duitse marktonderzoeksinstituut GfK Consumer Panels stemden consumenten op hun favoriete AGF-afdelingen in Duitsland. In een representatieve enquête van het Duitse marktonderzoeksinstituut GfK Consumer Panels hebben consumenten hun favoriete O+G-afdelingen in Duitsland gekozen. Aan meer dan 6.000 huishoudens werden vragen voorgelegd met betrekking tot overzichtelijkheid, netheid en service.

Op de tweede dag werden ideeën voor de toekomst van de groente- en fruitsector gepresenteerd, waarbij termen als "Planetary Health Diet", Metaverse en "International Data Standards" de revue passeerden.

Al met al keken zowel de organisatoren als de bezoekers terug op een geslaagd congres.

Klik hier voor de fotoreportage.

Voor meer informatie:
https://www.dogkongress.de/programm-2023/