Sinds het bezoek van zustersite Vertical Farm Daily vorig haar aan hun locatie in Manhattan hebben John en Judy Cari niet stil gezeten. Sterker nog, Allwell is verhuisd naar een grotere locatie in Queens die op ongeveer 30% capaciteit zit. Zodra de zaken zijn gesetteld, streven de medeoprichters ernaar om de locatie in de komende 12 maanden op 100% capaciteit te hebben. "We verhogen de teelt wekelijks omdat de vraag toeneemt."
Aangezien hun klantenbestand gevestigd is in New York City, was Queens een vrij logische beslissing voor Allwell om naar een grotere locatie te verhuizen. Van een teeltruimte van 50 m2 naar een bedrijf met 500 m2, Judy en John hebben nog grote plannen te vervullen. Met hun strategische ligging naast de snelweg die iedereen naar de Big Apple leidt, zijn ze slechts 7 tot 15 minuten verwijderd van levering aan retailklanten.
John en Judy Cari in het nieuwe bedrijf
Momenteel levert Allwell een assortiment Aziatische groenten aan haar klanten, zoals Shanghai Bok Choi, Witte Bok Choi, Yu Choi, Gai Lan, Rode Amarant, Thaise Basilicum en Shiso. Judy is al enige tijd van plan om over te stappen op kruiden en zegt dat dit al veel eerder had moeten gebeuren.
Biologisch verhaal leidt tot vraag
Liza deGuia, filmmaker, documentairemaker en presentatrice van Food Curated, heeft Allwell dit jaar in seizoen 6 in de schijnwerpers gezet en hun verhaal aan de wereld laten zien. Allwell wil zich onderscheiden als de beste Aziatische greens op de markt, met verse, schone en duurzame producten die voldoen aan de wensen van de consument.
Volgens Judy ontvangt het bedrijf ook veel feedback op hun biologische verhaal van chef-koks en consumenten. Niet alleen de volwassenen posten over hun maaltijden, maar ook de tieners! Het geeft ons veel voldoening om de jongere generatie aan te moedigen om meer groenten te eten.
"We zien veel chef-koks en consumenten die ons biologische verhaal vertellen en het is een zeer effectieve manier voor ons om onze producten te promoten," zegt Judy.
Rechtstreeks naar de consument?
Judy suggereert dat het logischer is om aan retailers, groothandelaren en supermarkten te leveren in plaats van rechtstreeks aan consumenten te verkopen. Direct-to-consumer (D2C) is een heel andere benadering. Bij verkoop aan groothandelaren, lokale supermarkten en online retailers zijn de distributie en logistiek al geregeld. Bovendien hebben deze inkopers hun volume voor elk seizoen al vastgesteld, waardoor planning en groei veel beter beheersbaar zijn. Daarentegen zijn de volumes in D2C onstabiel, waardoor het moeilijker is om de juiste vraag te voorspellen. Gezien de uitgebreide achtergrond van John en Judy in de groothandel, leek het leveren aan retailers een natuurlijke optie.
Judy legt uit dat het heel bijzonder is om met retailers te werken die bereid zijn om nieuwe producten uit te proberen. "Het is fantastisch om retailers met ons te laten samenwerken en op die manier benutten we onze relaties uit onze tijd in de groothandel."
Voor meer informatie:
Judy en John Cari, medeoprichters
ALLWELL greens
35-11 Greenpoint Ave
Queens, NY 11101
[email protected]
www.allwellgreens.com