Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer Duitse winkelacties met tomaat door piekproducties

Deze week adverteren supermarktketens in Duitsland in totaal 90 keer met tomaten, 13% meer dan in de voorgaande week. De belangrijkste reden hiervoor is het hoge aanbod dat op de markt komt. Dit komt doordat de productie in Centraal-Europa in een stroomversnelling is gekomen. Daarop wijzen de marktanalisten van AMI.

Met 3.516 speciale aanbiedingen waren tomaten goed voor ongeveer 17% van de totale groenteaanbiedingen in 2022, waarmee ze opnieuw op de eerste plaats staan van de meest geadverteerde groentegewassen. Vooral de kleine formaten tomaten zijn populair in de promoties. Vorig jaar werden de minivariƫteiten in totaal 2.338 keer aangeboden door de retail. Hiervan is ongeveer 86% afkomstig van conventionele teelt. Nederland en Duitsland zijn de meest genoemde landen van herkomst.

Bron: AMI

Publicatiedatum: