Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bezoekersrecord gebroken op CPMA Toronto

Vorige week, van 25 - 27 april, organiseerde de Canadian Produce Marketing Association (CPMA) hun jaarlijkse congres en handelsbeurs. Voor het eerst sinds 2017 vond het evenement plaats in Toronto, Ontario. Meer dan 300 bedrijven exposeerden, en het bezoekersrecord van vorig jaar werd verbroken.

"Ondanks de hogere bezoekersaantallen was het nog steeds een heel familiaire sfeer," zei Ernst van Eeghen bij Church Brothers Farms. Waardoor groeit het evenement van CPMA? "Het is belangrijk voor ons om hier aanwezig te zijn," zegt Michael DuPuis met Divine Flavor. "Canada is een belangrijk onderdeel van onze omzet, en we willen Canada steunen." De reactie van Mark Cassius van Sol Group Marketing zaten in dezelfde lijn. "Canada is een geweldige markt voor ons, en we willen onze klanten hier ontmoeten."


Team Tramper Technology

Klik hier voor de fotoreportage

Goede leads
De handelsbeurs vond plaats in de middagen van 26 en 27 april. Op de eerste dag was het vanaf het begin druk op de beursvloer. Dit kon waarschijnlijk worden toegeschreven aan de korte tijd die mensen op de vloer hadden, want het was maar voor 4 uur. Exposanten en kopers waren erg gericht op het ontmoeten van elkaar en gebruikten hun tijd efficiënt. Zowel teeltbedrijven als inkopers werden vertegenwoordigd door deskundige medewerkers.

"De drukte was geweldig," zegt George Pitsikoulis van Canadawide. Naast bezoekers uit Canada en de VS zei Pitsikoulis dat er dit jaar meer internationaal publiek was. "Ik zag bezoekers uit Mexico, Spanje, Turkije, Griekenland, Nederland, Guatemala en Honduras." 

Op de tweede dag duurde de beurs 5 uur en de meeste exposanten zeiden dat er minder bezoekers waren dan op de eerste dag. Niettemin waren de exposanten zeer tevreden over de opkomst. "Het is voor ons een heel mooi evenement geweest," zei Jim Grabowski van Well Pict. "We hebben iedereen gezien voor wie we kwamen." Ook het team van Agrolux was tevreden over hun deelname. "Hoewel er op de tweede dag minder aanwezigen waren, waren de leads voor ons interessanter," zeiden ze. "Uiteindelijk gaat het daar om."


BelOrta, Fresh Fruit Service en DBS Agro stonden in de gezamenlijke VLAM-stand

Hoewel de meeste exposerende bedrijven uit Canada en de VS kwamen, waren verschillende andere landen goed vertegenwoordigd. Mexico werd vertegenwoordigd door 28 bedrijven en andere exposerende landen waren onder meer Puerto Rico, Spanje, Nederland, Frankrijk, Griekenland, België, Turkije en Oeganda.

Trends
Duurzaam verpakken blijft een van de belangrijkste trends. Er werden veel papieren verpakkingen getoond, steeds vaker met kleurrijke branding. Daarnaast werkt één bedrijf aan de ontwikkeling van plastic verpakkingen die een huishouden zelf kan composteren. Snackformaat producten blijven een trend, want ze werden in overvloed uitgestald. Kleine producten in kleine zakjes of bakjes waren overal op de beursvloer te zien.


Joost Somford en Andrew Long van JASA Packaging

Klik hier voor de fotoreportage

Volgend jaar wordt de CPMA gehouden in Vancouver van 23 - 25 april 2024.

Publicatiedatum: