Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marion Saes, Saes Weert

“Het gemakkelijke bestelsysteem geeft een tevreden klant met een gevulde winkelmand”

Tholen - Saes Weert heeft een reuzenstap gezet naar de digitale winkel. Via hun webshop of bestelapp kunnen klanten een bestelling plaatsen en die tegen een kleine vergoeding thuis laten bezorgen of afhalen. Het nieuwe bestelsysteem past goed in hun bedrijfsvoering. “We kunnen al onze takken van sport gemakkelijk combineren”, vertelt Marion Saes.
Bestelapp Saes Weert 

Eind 2022 kwam een webshop voor bloemen en cadeaus, een webshop voor lunch en maaltijden en een webshop voor catering in de lucht. Kort na de jaarwisseling werd er tevens een gepersonaliseerde bestelapp gelanceerd voor iOS en Android. Hiermee is het voor (vaste) klanten mogelijk om in minder dan 20 seconden een bestelling te plaatsen bij Saes. Doordat het mogelijk is om met één klik op de knop productielijsten te genereren, kost het verwerken van de online orders veel minder tijd dan vroeger.


Webshop Saes Weert 

Saes Weert speelt met deze ontwikkeling in op het ultieme gemak, 24/7 is de winkel open om bestellingen te plaatsen via de telefoon. tablet of laptop vanaf de luie bank of elke andere plek waar dat klanten uitkomt. In de eerste 6 weken na de livegang hebben meer dan 200 unieke klanten een bestelling geplaatst via de nieuwe shops en app. Marion: “Alles gaat vanaf de bank tegenwoordig, dus vooral de bestelapp heeft veel potentie. Het gemakkelijke bestelsysteem geeft ’n tevreden klant met een gevulde winkelmand.” 


Groenteafdeling Saes Weert

Saes Weert bestaat uit 2 winkels, een versafdeling (food) en een bloem- & groencentrum. Online zijn er 3 webshops ingericht, omdat iedere webshop zijn eigen bestelvoorwaarden heeft. "Zo kan een klant tot 14.00 uur bloemen, fruitmanden en cadeaus bestellen in de Bloem en Kado webshop voor dezelfde dag nog te laten bezorgen. De Lunchgerechten en maaltijden webshop is voor 18.00 uur besteld, de volgende dag bezorgd. En de Cateringwebshop is 3 dagen van te voren bestellen. Deze bestelvoorwaarden kunnen niet in één shop, want dan is het overzicht geheel weg", legt Marion uit. "Via het back-office programma kunnen we per afdeling orderlijsten uitdraaien. Deze worden door het betreffende team klaargezet, waarna de planner alles verzameld en groepeert. De bezorger zorgt dat het pakket bij de klant komt."  


Uitgebreid gemak assortiment

Logistiek gezien is het bezorgen nog de grootste puzzel om rendabel te maken. De kosten worden gedekt door een vast afleverbedrag per bestelling te rekenen. Saes Weert ligt in een landelijk gebied waar veel kilometers moeten worden gemaakt. "Bezorgen is een service. De maaltijdvoorziening wordt veelal door ouderen besteld, juist omdat het voor hun lastig is om naar de winkel te komen. Met het oog op de toekomst zijn wij ons gaan focussen op een nieuwe doelgroep. Een nieuwe generatie klanten, die gewend zijn om alles online te bestellen. Daar behoren ook de bezorgmogelijkheden bij." 

Het gaat dan vooral om verse kant-en-klaar maaltijden en andere ambachtelijk bereide etenswaren, want daarin is Saes Weert inmiddels in gespecialiseerd. Zowel online als fysiek worden die het meeste verkocht. “De maaltijdentak blijft doorgroeien. Het gemak en het niet meer (kunnen) koken geeft dat er geen hele bloemkool meer verkocht wordt, maar een bereide portie. Wij staan voor smaak en kwaliteit en dat wordt gewaardeerd.”

De website kwam in de lucht rond de kerstdagen en de bestelapp werd begin 2023 gelanceerd. “We zagen rondom die dagen veel bestellingen en hebben dit jaar zelfs een even goede Pasen als Kerst gedraaid”, vertelt Marion. 

Perkplanten worden zelf opgekweekt

De lancering van de webshops en bestelapp is tot stand gekomen in samenwerking met Graaggedaan. Saes Weert kijkt tevreden terug op die samenwerking, vooral de duidelijke communicatie en het zeer snelle handelen is zeer positief ervaren.

Er is ook een grote diepvriesafdeling

Voor meer informatie
Marion Saes
Saes Weert
info@saesweert.nl 
www.saesweert.nl

 

Graaggedaan.nl
www.graaggedaan.nl