Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Subsidieregeling AanZET binnen één dag uitgeput

De subsidieregeling AanZET was, net als vorig jaar, binnen één dag uitgeput. Ondernemers vroegen voor ruim 120 miljoen euro subsidie aan terwijl er maar 30 miljoen euro beschikbaar was.

Brancheorganisatie TLN stelt dat het belangrijk is dat er nu wordt doorgepakt en dat de bedrijven die voor deze subsidieronde buiten de boot zijn gevallen toch zo snel mogelijk in aanmerking komen voor de gevraagde subsidie. "Het veel te krappe subsidiebudget hindert de transitie naar de inzet van zero emissie vrachtauto’s terwijl de afspraken voor zero emissie zones in de grotere steden onverkort in 2025 in gaan."

"De ontwikkeling mag niet stil vallen", zo benadrukt TLN dat de subsidiepot van AanZET snel aangevuld dient te worden. Op deze manier zouden de subsidieaanvragen van 2023 nog dit jaar alsnog gehonoreerd kunnen worden. Daarnaast wil TLN dat de terugsluis van de netto-opbrengsten van de vrachtwagenheffing in 2024 beschikbaar komt in de vorm van een voorfinanciering, zodat er ook dan de ontwikkeling niet stilvalt en er meer budget beschikbaar komt voor verduurzaming van de sector.

Bron: TLN

Publicatiedatum: