Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ümit Ayar van Fresh Line Fruit Services in Nettetal:

"Minder product op de markt, minder klachten"

In slechts enkele jaren heeft Fresh Line Fruit Services, opgericht in 2015, zich ontwikkeld tot een internationaal aanspreekpunt voor retouren en klachten. De huidige marktsituatie, gekenmerkt door tekorten en recordprijzen, stelt het bedrijf uit Nettetal echter ook voor grote uitdagingen, meldt directeur Ümit Ayar.

"We kijken terug op een moeilijk kwartaal, dat duidelijk verband houdt met de hoge prijzen en het krappe aanbod. Er zijn over het algemeen weinig producten op de markt, waaronder kaki's, uien en losse groenten. Als gevolg daarvan zijn er minder klachten, wat weer gevolgen heeft voor onze ordersituatie. Toch hebben we de afgelopen maanden enkele grote klanten kunnen binnenhalen", aldus Ayar, die vorig jaar ook een nieuwe zelfbedieningsmarkt heeft opgezet, onder de naam B-Fresh.


Maria del Carmen Jiménez Alarcon en Ümit Ayar van Fresh Line Fruit Service.

In een krappe markt zijn vooral goedkope producten gewild, zeggen ze. "Onze missie is echter nog steeds om de betreffende leverancier te helpen en de handel te verdedigen in plaats van de goederen tegen spotprijzen weg te geven. Daarom hebben wij ons dienstenpakket in de loop der jaren uitgebreid, waarbij wij niet alleen de producten ophalen en verkopen, maar onze klanten ook actief begeleiden en adviseren. Dit heeft er weer toe geleid dat wij steeds meer worden gezien als een externe afdeling voor retouren en klachten", aldus procuratiehouder Maricarmen. De Oost-Europese regio is een belangrijke afzetmarkt, voegt ze eraan toe.

De nieuwe logistieke locatie in Heijen, aan de Duits-Nederlandse grens.

Groeipotentieel bestaat
Het optimaliseren van de dienstverlening blijft de komende jaren een aandachtspunt, vervolgt Maricarmen. "We hebben de juiste weg gevonden en zitten nog steeds op een groeipad. De volgende stap is het aanboren van de Griekse en Poolse markt, maar ook in Italië en Spanje winnen we nog terrein. Mond-tot-mondreclame is uiterst belangrijk in deze sector: daarom zijn we er bijzonder trots op dat we vaak worden aanbevolen."

Het bedrijf streeft naar optimalisatie van de bedrijfsvoering, met name het ophalen van goederen en logistiek. "We zijn nu ook bezig met het vernieuwen van onze website en het ontwikkelen van een app, omdat we merken dat online service ook in onze branche meer en meer aan relevantie wint."

Voor meer informatie:
Ümit Ayar
Fresh Line Fruit Services GmbH
Leuther Straße 12
D-41334 Nettetal –Duitsland
Tel.: +49 (0) 2157 1287 900
Mob : +49 (0) 176 4219 3534
[email protected]  
www.fresh-line-services.de