Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Niel Van Laethem, Van Laethem:

"Exclusieve producten als Spaanse bosaardbeien spreken een steeds breder publiek aan"

Tholen - Bij het eetbare bloemen- en kruidenbedrijf Van Laethem zijn de Spaanse bosaardbeien deze maand weer in het assortiment verschenen. "De bosaardbei is al enkele jaren een gevestigde waarde in ons gamma. Zodra de eerste klaar zijn voor de oogst bieden we het aan", vertelt Niel Van Laethem van het gelijknamige Belgische bedrijf. "Ze lijken tegenwoordig ook een steeds breder publiek aan te spreken."

De bosaardbei is de wilde variant van de gekweekte aardbei en zijn smaak wordt vaak als zoet en intens beschreven. "Dankzij onze directe lijn ontvangen we de aardbeien een zestal keer per week, waardoor we de aardbeien dag in, dag uit vers aan kunnen bieden aan onze klanten. We bieden de bosaardbeien in schaaltjes van 100 gram tot ongeveer eind mei aan. Soms iets langer en soms iets korter, maar daarin zijn we afhankelijk van wat moeder natuur in petto heeft. De volumes zijn de laatste jaren steeds meer in uitgebreid, ook omdat we zien dat de populariteit jaar na jaar blijft groeien." De afzet voor de bosaardbeien zit hem bij Van Laethem voornamelijk in de betere AGF-speciaalzaken. 

Ondanks dat de inflatie zijn effect lijkt te hebben op het koopgedrag van de consument ziet de handelaar dus dat de bosaardbei daarentegen meer en meer opgepikt wordt. "Ergens is dat uiteraard ook logisch, want iedereen doet vandaag de dag zijn uiterste best om haar klanten zo veel mogelijk te verwennen. Met een dergelijk kwalitatief en exclusief product slaagt men hier zeer goed in." 

De trend om een extra dimensie aan gerecht te geven, valt, zo stelt Niel, eigenlijk in elke productcategorie van het familiebedrijf op te merken. "Een mooi voorbeeld hiervan zijn onze eetbare bloemen. Vroeger was een eetbaar viooltje al een goede zet om een gerecht naar een ander niveau te tillen, maar tegenwoordig kan je daar zo diep en zo breed in gaan dat het niet alleen maar visueel een pluspunt is, maar het ook een extra dimensie geeft qua smaakbeleving. Zeker in de horeca wordt dit zeer gewaardeerd. Onze verkopers/adviseurs worden zo door de eindklanten ingezet om mee een bepaald gerecht uit de denken."

Voor meer informatie:
Niel Van Laethem
Van Laethem
Werkhuizenkaai 112 - M27
1000 Brussel, Belgiƫ
+32 2 569 52 65
www.vanlaethem.eu 
niel@vanlaethem.eu