Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet van ruim € 307 miljoen voor Spaanse La Unión

La Unión, een handelsbedrijf uit Almería dat groenten en fruit afzet en dit jaar zijn 30e verjaardag viert, heeft zopas zijn jaarrekening voor het jaar 2022 gepubliceerd. Het heeft een groei van 8,4% gerealiseerd.

"In een jaar dat gekenmerkt werd door onzekerheid, inflatie, een enorme stijging van de energie- en transportkosten (met verschillende stakingen) en het uitbreken van de oorlog in Oekraïne, die instabiliteit heeft veroorzaakt in alle Europese landen waar het bedrijf momenteel actief is, heeft La Unión zijn status weten te behouden met een dubbel zo grote Ebitda ten opzichte van 2021", meldt het bedrijf.

"Deze prestatie wint aan kracht als je bedenkt dat de AGF-markt in Spanje met 3,5% in waarde en 9,5% in volume is gedaald, volgens gegevens van het ministerie van Landbouw. La Unión groeit met 6,1% in waarde en met 14,5% in volume. Het verschil met de markt is dus meer dan 9 procentpunt in waarde en 24 procentpunt in volume."

Een andere uitdaging die in 2022 moest worden overwonnen, was de verhoging van het interprofessionele minimumloon. "Dat bracht voor ons meer dan € 1 miljoen aan loonkostenverhogingen met zich mee die aan het begin van het seizoen niet in rekening waren gebracht. La Unión groeit in salarismassa met ongeveer € 1 miljoen en genereert 1.500 directe banen, 10% meer dan in 2021. Het bedrijf betrekt producten van 3.500 telers en genereert dus ook indirecte werkgelegenheid in de provincie waar 35.000 mensen baat bij hebben."

"In 2022 heeft het bedrijf zijn groeistrategie voort kunnen zetten in meerdere Europese landen waar het tot nu toe niet significant aanwezig was. Grote supermarkten in Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken en Italië zijn het afgelopen jaar klant geworden en hebben zich aangesloten bij de reeds geconsolideerde markten van Midden-Europa en Spanje."

"Diversificatie, het lanceren van nieuwe merken en producten van gedifferentieerde kwaliteit, innovatie en garantie van voedselveiligheid zijn andere sleutelelementen voor het huidige management, dat ook tijdens 2022 inspanningen heeft geleverd om alle managementsystemen en managementteams te moderniseren om het bedrijf voor te bereiden op de komende jaren."

Voor meer informatie:
La Unión
https://launioncorp.com

Publicatiedatum: