Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Krimpflatie: minder tulpen per bos en nog veel meer voorbeelden

De prijs van twee bossen tulpen van Albert Heijn is met 5 euro gelijk gebleven, maar in plaats van 2 bossen van 9 tulpen, krijg je nu 2 bossen van 8 tulpen. Dat viel de mensen bij consumententv-programma Radar op. Zij organiseerden een verkiezing waarin meer van dit soort fenomenen meedingen naar de prijs. De plagerige kop boven het item is: Wie heeft de kleinste? 

Van kattenvoer tot drop: de inhoud van heel veel producten is de afgelopen tijd afgenomen, terwijl de prijs nagenoeg hetzelfde is gebleven of zelfs is toegenomen. Dat noemen we krimpflatie, schrijft Radar. Lezers droegen voorbeelden aan. Er zijn tien producten genomineerd. Stemmen kan hier.

Publicatiedatum: