Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Canadees familiebedrijf verder als Cultures Gen V

Een familiebedrijf van meerdere generaties in Quebec, bekend van de merken Mirabel en VÔG, slaat een nieuwe weg in als Cultures Gen V Inc. Het bedrijf verenigt al zijn merken onder de nieuwe merknaam Gen V. Met deze naamsverandering en een nieuwe visuele identiteit bundelt het bedrijf, dat in Quebec vier kassencomplexen exploiteert op 30 hectare, zijn krachten met de volgende generatie om het bedrijf nieuw leven in te blazen en de waarden van de maatschappij van morgen te omarmen.



De geschiedenis van Gen V is een familieaangelegenheid. In lijn met de waarden van de familie Terrault wil de tweede generatie doorgaan met biologische groenteteelt, Noord-Amerikaanse stijl op substraat.  Zij wil voorrang geven aan het gebruik van groene en hernieuwbare energie, recyclebare materialen en milieubewuste verpakkingen. De groep gelooft in de voedselautonomie van Quebec en is ervan overtuigd dat dit zal gebeuren door biologische kasgewassen.

"Wij brengen nieuwe manieren van vers voedsel. Onze producten leven en bloeien. Onze waarden ook", zegt Valérie Terrault, brand manager van de tweede generatie. "Verantwoorde teelt is de kern van onze belofte, het eren van duurzaamheid voor onze planeet en respect voor onze gemeenschap."

Het bedrijf wil deze visie op moderne tuinbouw ook belichamen via zijn activiteiten en door het bevorderen van het welzijn van al zijn werknemers, waaronder lokale en seizoensarbeiders, en de kleine gemeenschappen van Mirabel, Ham-Nord, Ste-Clotilde en Portneuf, waar het actief is. Het bedrijf streeft ook naar een B-Corp certificering door zijn interne processen actief te verbeteren.

"Het menselijke aspect is daarbij voor ons uiterst belangrijk. We brengen mensen dichter bij wat ze eten, maar bovenal willen we deze producten telen op een manier die mensen, gemeenschappen en het milieu respecteert", zegt Simon Terrault, general manager van de tweede generatie.



Het nieuwe merk is op 1 maart jl. gelanceerd en vervangt definitief de vroegere merken Mirabel en VÔG. De producten omvatten sla geteeld op water, biologische komkommers, paprika's en minikomkommers die het hele jaar door lokaal worden geteeld. Vanaf 1 maart zal het geleidelijk aan worden aangeboden in grote en onafhankelijke levensmiddelenwinkels, op AGF-markten en in kant-en-klare boxen in heel Canada.

Voor meer informatie:
Cultures Gen V Inc.
pascale@matineestudio.com
www.gen-v.com

Publicatiedatum: